Gå til innhold

Fototreff i Tromsø - (Nytt forsøk).

Anbefalte innlegg

Har det vært arrangert fototreff i Tromsø noen gang?

Ikke meg bekjent iallefall.

Skal vi prøve å dra igang et treff, sånn bare for å "lodde stemninga" som vi sier på Tromsøisk :)

Vi må kanskje finne oss en dato som passer, og da er onsdag og torsdag uaktuelle for meg. (Torsdag den 15. er det "åpen dag" i fotoklubben hos oss).

Tirsdag 13. skal en kamerat og jeg ut på fotosession. Kunne jo vært hyggelig om det var flere som på ekte Nord-Norsk vis spontan-hev seg rundt og ble med.. :)

Vi har jo også helga som kan disponeres (evt for en gjentakelse av tirsdagen).

Vel snøballen er kastet, hvor lenge skal den rulle og hvor stor blir den?

Edit: Vi hadde en dato, men det var "ingen" som kunne. Vi får prøve igjen litt senere.

21.08.10:

Blåser liv i denne igjen. Noen som har en dato? Selv er jeg tilgjengelig f.o.m 25.08 toil midt i september, med unntak av 27.08.

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, Slenger meg gjerne med, bor ikke i Tromsø men ikke så veldig langt unna,:) Kjører/Reiser også gjerne noen mil. Sliter med laber interesse for tiden og trenger inspirasjon. Et slikt treff må jo være midt i blinken.

Tråden er lagt i mine favoritter.

Lenke til kommentar

@Simen1:

Takk for sist ja, hyggelig å hilse på deg AFK :)

Til alle:

Som Simen1 påpeker, byvandring vil være et flott alternativ. Det kan bli mange interessante fotomuligheter nå som snøen har forsvunnet i høljeregnet igjen. Men da må vi skynde oss, for det begynner vel å lave ned igjen snart.

Så folkens, kom opp med en dato. Som nordlenninger flest er jeg klar på kun kort varsel.

Lenke til kommentar

Hva med neste fredag? 24/10 ? Passer meg meget bra da jeg muligens kombinerer det med en tur på Harilia (skal kikke på bil/er)

edit: så fremst det ikke er for medlemmer av fotoklubben i Tromsø da.

Endret av brk
Lenke til kommentar

Ojj, glemte å svare her selv jo.. :blush:

Nuvel, fredag 23.10 er vel grei, men da må det bli utpå ettermiddagen for min del.

Flere som er klare?

Klokkeslett? Møtested?

@brk:

Nei, fotovandringen er for alle og ikke forbeholdt hverken elite eller fotoklubbmedlemmer.

Eneste kriterium: Fotointeresse. :)

Lenke til kommentar

Fredag er det meldt skyet. Svak vind, 3 m/s fra sør. 0 mm nedbør i døgnet. Det er ikke veldig bra, men det kunne vært verre.

Når er det de skal sette blått lys på ishavskatedralen igjen?

Redigert:

Fra fredag ettermiddag 13. november til søndag formiddag 15. november skal Ishavskatedralen skinne blått for å minne om Verdens diabetesdag, som er 14. november.

http://www.itromso.no/nyheter/article297102.ece

Lenke til kommentar
Hvordan foregår en slik vandring egentlig, går man i en stor gruppe eller deler seg i to eller flere alt etter antall som møter opp?

Etter hva jeg har sett i bildetråder fra fotovandringer, så fotograferer man motiver som man legger merke til. Da går man gjerne samlet alle sammen. :) Blir mest sosialt slik, men jeg skal ikke snakke så høyt. Da jeg ikke har vært på noe slikt før i den størrelsen.

Jeg håper vi kan ha en fotovandring til neste år også, etter at den verste mørketiden er over. :) Jeg gleder meg.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke vært på fototreff før, annet enn en helgetur med fotoklubben. Da gikk vi litt lett samlet og lett spredt rundtomkring og fotograferte alt og ingenting.

Etterpå så vi litt på hverandres bilder over noen pils og alle var vi enige om at det var sosialt/morsomt/hyggelig. Bildekvaliteteten ble jo stadig bedre etterhvert som pilskassen ble tom.. :D

Lenke til kommentar
Er JP kommet til Tromsø enda?

Nix. (Var her for 7-8 år siden)

Og med det siste støntet til JPStoney, så tror jeg ikke jeg at jeg/vi ønsker det tilbake heller.

Men vi har flere alternative og kamerabagbutikker. (EliteFoto, Clas Ohlson, Biltema, Expert, Elkjøp osv..)

Lenke til kommentar
Og med det siste støntet til JPStoney, så tror jeg ikke jeg at jeg/vi ønsker det tilbake heller.
Hva er det du tenker på her?

At han heller valgte å prioritere oppgradering av butikken i Sandnes, en 1/2-times kjøretur fra Stavanger enn å sparke igang ny butikk her i Nord. Stavanger har jo butikk, klarer ikke folk å kjøre en 1/2-time for å komme til en butikk de normalt ikke bruker hver dag?

Her oppe (som du sikkert vet fra din karriere som "nordlenning" :) ), så må vi kjøre i snitt 16 timer for å komme til nærmeste JP. Da kun hvis det klaffer med ferga..

Lenke til kommentar
At han heller valgte å prioritere oppgradering av butikken i Sandnes, en 1/2-times kjøretur fra Stavanger enn å sparke igang ny butikk her i Nord. Stavanger har jo butikk, klarer ikke folk å kjøre en 1/2-time for å komme til en butikk de normalt ikke bruker hver dag?

Her oppe (som du sikkert vet fra din karriere som "nordlenning" :) ), så må vi kjøre i snitt 16 timer for å komme til nærmeste JP. Da kun hvis det klaffer med ferga..

Jeg var langt tettere involvert i planleggingen av ny butikk i Tromsø enn de fleste her er klar over, og det var ikke et "valg" i så måte. Grunnen til at butikken ikke ble opprettet var ene og alene på grunn av utfordringer med logistikk som ikke lot seg løse. Det var mulig å se for seg alternative løsninger, men de ville gått i stikk motsatt retning av det eierne, CeWe, ville akseptert. Nordlendinger er vant til å måtte jenke seg med tanke på tidsbruk, litt andre løsninger enn resten av landet etc, men det ville ikke kjeden (ikke bare Stephan) gå med på.
Lenke til kommentar
Jeg var langt tettere involvert i planleggingen av ny butikk i Tromsø enn de fleste her er klar over, og det var ikke et "valg" i så måte. Grunnen til at butikken ikke ble opprettet var ene og alene på grunn av utfordringer med logistikk som ikke lot seg løse. Det var mulig å se for seg alternative løsninger, men de ville gått i stikk motsatt retning av det eierne, CeWe, ville akseptert. Nordlendinger er vant til å måtte jenke seg med tanke på tidsbruk, litt andre løsninger enn resten av landet etc, men det ville ikke kjeden (ikke bare Stephan) gå med på.

Det kommer ikke spesielt klart frem.

Hverken her eller her i Stephans innlegg i "Få Japanphoto til Tromsø!".

Da var det mer snakk om at "nybutikkbudsjettet" var brukt opp på oppussing av Sandnes-butikken.

Hva CeWe eller eierne gjør for å øke sin profitt er forståelig, men å "kaste drit" på en potensiell kjøpegruppe på 175.000 stykker synes jeg likevel ikke er særlig politisk korrekt. De kunne fjernet èn butikk i Stavanger/Sandnes området og èn butikk i Oslo, og satt opp èn butikk i Nord-Norge. Jeg tror inntjeningen ville blitt den samme/høyere mhp èn butikk med tilhørende varelager og ansatte mindre, samtidig som kundemassen ville økt.

Vårt eneste "pressmiddel" i så måte er jo boikott, og sålenge JP ikke vil komme til Nord-Norge, basert på de opplysningene jeg ser kommet frem i lenkene ovenfor, så kjøper jeg mine fotogreier andre plasser, og som ikke har "problemer med logistikk" til Nord-Norge.

Men nå er vi veldig langt utenfor tema. Tilbake til tråden:

Fredag 23.10.09 kl 20:00 i Kirkeparken? Tema: Bylys nær mørketiden?

Hva vi trenger: Fotoapparat og gjerne stativ.

Lenke til kommentar
Hvordan foregår en slik vandring egentlig, går man i en stor gruppe eller deler seg i to eller flere alt etter antall som møter opp?

Som en liten bisverm som surrer litt i samme område. Noen stopper opp, andre går videre, men flokken er i synsrekkevidde.

Huffda. Jeg var ikke klar over at JP-satsingen i Tromsø var lagt død. Jeg synes det er dumt om dette var hovedgrunnen. Det burde gått an å løse på en brukbar måte. Håper ikke JP Tromsø er lagt på is for all fremtid, men at det kanskje lar seg løse om noen få år.

Men nå er vi veldig langt utenfor tema. Tilbake til tråden:

Fredag 23.10.09 kl 20:00 i Kirkeparken? Tema: Bylys nær mørketiden?

Hva vi trenger: Fotoapparat og gjerne stativ.

Fredag kl 20 høres litt sent ut. Da får vi ikke med oss skumringslyset når det balanserer best med bylyset. Skal vi prøve kl 17-18 og la det vare et par timer? Så kan vi evt ta en pils sammen dersom noen har en god idé om hvor vi kan gjøre av kamerautstyret i mellomtida. Kanskje på fotoklubben? Eller at vi velger en rolig plass uten trengsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...