skogsopp Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei. Jeg trenger hjelp til og velge riktig objektiv. Fra før har jeg 18-55mm F3.5-5.6, Sigma 70-300mm F4-5,6 og 50mm 1.8. De to først nevnte er jeg ikke fornøyd med, mens 50mm'ern er jeg kjempe fornøyd med unntatt det at man må så utrolig langt unna for og ta øyeblikks bilder. Jeg har vurdert Canon 35mm f2 eller canon 28mm f2.8. Og da lurer jeg på om noen her inne har noe erfaring med disse to objektivene og om man kan gå nærmere motivet med de enn det man kan med 50mm'ern, også lurer jeg på hvordan bokeh'en er! Annet enn det så håper jeg at dere forstår spørsmålet mitt og måte jeg skriver på. Vennlig hilsen SG edit: Jeg glemte og nevne at jeg bruker 400d. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 No, forstår ikke spørsmålet. Mener du at 50en er for trang eller mener du at nærgrensa er for langt unna? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Tipper førstnevnte, da nærgrensa ikke er uforholdsmessig lang i forhold til brennvidden. I såfall vil jeg anbefale Sigma 30mm f/1.4 EX. Et herlig normalobjektiv til generell bruk. Canon 35mm f2 er også et knallobjektiv, men personlig syns jeg det blir litt for trangt som et objektiv til generell foto. Endret 11. oktober 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
skogsopp Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Takk for hjelp Lenke til kommentar
skogsopp Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 No, forstår ikke spørsmålet. Mener du at 50en er for trang eller mener du at nærgrensa er for langt unna? nærgrensa er for langt unna! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 nærgrensa er for langt unna! Så er det kanskje et makroobjektiv du er ute etter - f.eks. en EF-S 60mm Macro? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 No, forstår ikke spørsmålet. Mener du at 50en er for trang eller mener du at nærgrensa er for langt unna? nærgrensa er for langt unna! Helt sikker? I så fall er det nok et makroobjektiv du trenger, og ikke de objektivene du selv har funnet frem til. Men er problemet at 50mm blir for trangt, så vil de objektivene du nevner være gode valg. Lenke til kommentar
skogsopp Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 No, forstår ikke spørsmålet. Mener du at 50en er for trang eller mener du at nærgrensa er for langt unna? nærgrensa er for langt unna! Helt sikker? I så fall er det nok et makroobjektiv du trenger, og ikke de objektivene du selv har funnet frem til. Men er problemet at 50mm blir for trangt, så vil de objektivene du nevner være gode valg. Ok da, 50mm er i grunn utrolig trang Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg foreslår at du bytter ut normalzoomen din siden du ikke liker den. En god normalzoom vil løse de problemer du skisserer (om jeg har forstått deg korrekt). Tamron 17-50mm F2,8 har jeg gode erfaringer med. Den finnes nå i utgaver med og uten bildestabilisator (VC). Test. Pris uten stabilisator. Pris med stabilisator. Objektivet er populært og du finner den (uten VC) på bruktmarkedet for kr. 2000-2900. Nærgrense: 27cm. Canon EF 28/2.8, EF 35/2.0 og Sigma 30/1.4 er forøvrig utmerkede objektiver. www Endring: reparert lenke. Endret 30. november 2009 av world wide weird Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå