Gå til innhold

Svart blinkende skjerm når jeg spiller WoW o_o


Anbefalte innlegg

Jeg fikk problemer første gang jeg skulle spille WoW på min data. Alt gikk greit i 15min men så plutselig begynte skjermen min å blinke i to forskjellige svarte farger (lys blå-svart og helt svart. Jeg fant fort ut at spillet fortsatte selv om jeg ikke så noe. Jeg hørte fortsatt lyden og jeg klarte å bli drept. Har prøvd å restarte maskinen, stille ned grafikken og skru av og på skjermen. De neste gangene jeg prøvde å spille skjedde det samme bare at det tok 10sek. Karaktermenyen og alt annet funker helt fint.

Vet ikke om det har så mye å si men nå har jeg funnet ut at når skjermen er helt svart kan jeg få fram oppgavebehandling-ruta og avslutte (om jeg er rask nok X] )

Det skjer faktisk med sims3 å, men der kan jeg spille flere timer før det skjer og der fant jeg ut at jeg mangler noen MHz eller elns.

Data'n min har alt som trengs for å kjøre WoW, og nei, det er ikke skjermkortet sin feil.

BTW! Kom nettopp på at jeg har innstalert WoW og Burning Crusade for et par år siden (altså, jeg avinnstalerte dem etter en stund og innstalerte alt på nytt for noen dager siden) og da gikk alt knirkefritt, så jeg har en mistanke at det har noe med Wrath of the Lich King å gjøre(?)

 

Håper virkelig noen gidder å svare :]

(ps: jeg er 14år så pliiis, et ordentlig, "vanlig" svar hadde vært supert(y))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har pc'n din nok kjøling? evt hvor mange vifter har du?

 

Her er da noen forslag, selv om det ikke trenger å være riktig.

 

Om du har byttet ut noen komponenter evt grafikk kort eller noe annet

så kan det hende at strømforsyningen ikke har nok kraft til at alle komponentene skal

klare å yte max. Da vil som regel forskjellige komponenter yte mindre og viftene kjøler

ikke så godt som de burde, og pcn din blir så varm at slike ting kan skje.

 

Det er det jeg kan komme på som kan være problemet, for slike feil som du forteller om,

som forekommer etter tid og ikke umiddelbart er gjerne et resultat av at pcn blir for varm.

 

En løsning kan da være å f.eks koble fra diverse komponenter som bruker strøm, men som

du selv ikke bruker. Som f.eks en cdrom#2 eller noe.

 

Edit: her er noe annet du kan gjøre.

 

 

- Støvsuge pcn å renske den for støv (skaper ofte unødvendig varme og er brannfarlig i tillegg!)

- Sette pcn i høyden og gjerne vedsiden av et vindu eller en vifte. Om en datamaskin står på

gulvet eller lavt nede tiltrekker pcn mye støv.

- sikre at grafikk kortet sitter skikkelig fast (men ikke ta på med fingrene! eventuelt ta på kantene)

 

Edit2: Bare for sikkerhets skyld, hvilke speccs har pcn din?

Endret av xitto
Lenke til kommentar
AMD Sempron Processor

3100+

1.80GHz, 100 GB RAM

 

(BTW,kjøpte nytt skjermkort som heter ASUS EAH4830 om det hjelper)

 

:ohmy:

 

AMD prosessorer har en tendens til å bli ganske varm i lengden, og jeg kan tenke meg at siden du har kjøpt et nytt skjermkort så produserer ikke strømforsyningen like mye strøm, og at dette kan gå ut over prosessoren

Lenke til kommentar
Data'n min har alt som trengs for å kjøre WoW, og nei, det er ikke skjermkortet sin feil.

 

Hva får deg til å mene dette?

 

For min del høres det rett og slett ut som at skjermkortet overoppheter og deaktiverer hele eller deler av seg for å forhindre skade.

 

 

Få fatt i noe programvare som kan monitorere GPU og CPU temperaturer.

for eksempel: http://www.alcpu.com/CoreTemp/ og http://download.cnet.com/GPU-Z/3000-2094_4-10788513.html (to random programmer, om noen har noen bedre anbefalinger: plx post, kk?)

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar!

Når jeg tenker over det lyder alt ganske logisk og selvfølgelig :O

Sorry for at jeg påsto at det ikke er skjermkortets feil, for når man sier det så er det ikke så utrolig rart at det er nettopp det som ikke går! ^^

Skal sjekke det ut så fort jeg har tid :]

Og igjen, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...