NM91 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei! Jeg vet dette er tatt opp før, men jeg fant det ikke da jeg søkte. Jeg installerte Windows 7 på min dell studio xps 1640 i dag og når jeg spiller av videofilmer i vlc så blir bildet veldig kornete. Jeg prøvde å installere vistadriverene som lå på dell sine hjemmesider, det virket ikke. jeg tenkte jeg skulle prøve vistadriverene som lå på ati sine sider, men de hadde ikke drivere til dette skjermkortet til vista, noe som er litt rart da maskinen ble levert med vista. Noe som har noe lure triks til hvordan man fikser dette? (skjermkort: Ati mobility radeon hd 3670(tror jeg)) Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) det er et driverproblem. Det er ingen som hittil (såvidt jeg vet) har klart å forklare hvorfor det skjer, men du kan løse det ved å sette video output til DirectX i preferences. Da vil den slå av Aero theme under videospilling, men da er ikke videoen kornete. Det er iallefall det jeg måtte gjøre, og jeg vet om flere som har måttet gjøre det samme. du finner mer om samme tema på VLCs egne forum Endret 11. oktober 2009 av Musty Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Hmm... Det ser ikke ut til å fungere for meg Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Problemet forsvant for meg ved å bruke media player classic home cinema Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 ok. på den andre laptop'n min var det bare å gå inn på sidene til nvidia og laste ned driverene for vista, men finner ikke driveren til vista på ati sine sider :S Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 jeg hadde også dette problemet. hos meg løste det seg ved å velge en annen codec enn standard. Haali fungerer greit med 7 Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvorfor bruker du ikke Ati sin Windows 7 driver til gpu, eller fungerte ikke den? Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvorfor bruker du ikke Ati sin Windows 7 driver til gpu, eller fungerte ikke den? Det var like ille der Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Sett video output til OpenGL. Da blir ikke Aero-interface'et deaktivert når du spiller av video uten kornete bilde. Jeg kjører 32-bit OEM-versjonen av Windows 7. Endret 11. oktober 2009 av pure_leno Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Sett video output til OpenGL. Da blir ikke Aero-interface'et deaktivert når du spiller av video uten kornete bilde. Jeg kjører 32-bit OEM-versjonen av Windows 7. det blir litt bedre, men ikke helt bra Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har også dette problemet. Ting blir litt bedre av å bruke media player classic home cinema, men det blir ikke helt som det skal! Irriterende. Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Sett video output til OpenGL. Da blir ikke Aero-interface'et deaktivert når du spiller av video uten kornete bilde. Jeg kjører 32-bit OEM-versjonen av Windows 7. det blir litt bedre, men ikke helt bra Hmm.. Det var rart! Er du sikker på at det ikke bare er dårlig kvalitet på videofilen? Prøv med en H.264-video i HD-oppløsning. Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Sett video output til OpenGL. Da blir ikke Aero-interface'et deaktivert når du spiller av video uten kornete bilde. Jeg kjører 32-bit OEM-versjonen av Windows 7. det blir litt bedre, men ikke helt bra Hmm.. Det var rart! Er du sikker på at det ikke bare er dårlig kvalitet på videofilen? Prøv med en H.264-video i HD-oppløsning. Du har kanskje rett Ser bedre ut nå Lenke til kommentar
Dovendyr Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Prøv VLC 1.0.3 RC Bare google og last ned Det fiksa alle mine problemer. Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Prøv VLC 1.0.3 RCBare google og last ned Det fiksa alle mine problemer. Se der ja det funka Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) det er mange videoavspillings program som bruker overlay, istede for den nye EVR saken til ms. ofte fungerer det fint med dx video output også. om du bruker MPC-HC kan du også dra nytte av gpu decoding via DXVA(nvidia(dx10 og nyere)+ati(dx10.1 og nyere) har offesiell støtte). dvs at du kan spille av en 1080p h264 med cpu'en kjørende på 800mhz. Endret 1. november 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Sett video output til OpenGL. Da blir ikke Aero-interface'et deaktivert når du spiller av video uten kornete bilde. Jeg kjører 32-bit OEM-versjonen av Windows 7. Hadde AKKURAT samme problemet som trådstarter (og sikkert 100 000 andre der ute) Men gjorde akkurat som du sa og nå er det krystallklart ! (Elr kommer jo annpå videoens oppløsning) Men uaansett, alle der ute DETTE FUNGERER! Endret 1. november 2009 av Testdrive Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Prøv VLC 1.0.3 RCBare google og last ned Det fiksa alle mine problemer. Helt sant , dette funka for meg også Lenke til kommentar
M4c Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 VLC 1.0.3 ligger på hjemmesiden til Videolan i ferdig versjon, er ikke nødvendig å laste ned RC-versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå