jegernorsk Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Som sakt noe løsnet fra pcb'en på mitt gamle xfx 8800 gtx kort da jeg i går skulle ta det ut av pc'en for å fjerne litt støv fra viften, så jeg lurte bare på om noen kunne si meg hva den tingen gjør og om det er trygt å sette kortet inni maskinen igjen. hvis det hjelper noen så står det "55 1" på den. Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Kan se ut som en og/eller-port eller noe i den duren. Det er ikke farlig å sette kortet inn i pcen, min tviler på at det funker. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 det er nok ikke en logisk port det er nok heller en transistor. og det er nok ikke sikkert at kortet funker om du setter det inn og starter opp, men tror ikke det skal kunne skje noe "farlig" Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 okei, takker for svar! kan vell prøve å sette kortet inn i maksinen igjen da. håper bare det ikke går til helvette med resten av pc'en eller at det begyner og brenne eller noe slikt x'D Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du kan jo prøve og lodde den påplass! Spørr noen du kjenner som har en loddebolt. Google: How to solder smd Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Du kan jo prøve og lodde den påplass!Spørr noen du kjenner som har en loddebolt. Google: How to solder smd vell jeg har tenkt over saken, men det er ingen synlige merker av at noe har brukketav eller noe på pcb'en skjønner du så hadde vært litt kjipt å lodde det på feil også da xD hehe, men takker for idéen Endret 11. oktober 2009 av jegernorsk Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Du kan ikke lodde den på feil da den kan bare loddes på en vei. Men hvis du ser nøye finner du det kanskje. Få noen andre til og lete og. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) okei, nå har jeg satt kortet inn i maskinen igjen, Å det fungerte faktisk o.o Skjønner ingenting at the moment :S en del falt jo av skjermkortet jo!.. Mystiske grejer o.O fant foresten ut at kortet er 103 grader på skriverbordet nå :S ikke helt sundt det der.. Endret 12. oktober 2009 av jegernorsk Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ta på kortet. Kjenn om det virkelig har den temperaturen. Ellers, kanskje det var en transistor til viftekontrollen på kortet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå