grizley Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei. Jeg vurderer å kjøpe nevnte kamera med en 50mm E-series f/1.8 som supplement til det digitale, og jeg lurer på om bruktprisen på 2.800,- er for drøy, eller om det er en grei pris. Selger sier at alt er strøkent/god stand. Jeg lurer også på om byggkvaliteten på hus og objektiv er ok, eller om det er crap. Jeg spør da jeg ikke har noe peiling på denne type utstyr. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har holdt i et FM2n, det er da solide greier. Men det var en stiv pris synes jeg. Objektivet har jeg selv, meget robust. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 FM2n er bygget som en stridsvogn og er berømt for nettopp det. Du finner knapt mer solide saker, selv blant dagens utstyr. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 FM2n er bygget som en stridsvogn og er berømt for nettopp det. Du finner knapt mer solide saker, selv blant dagens utstyr. Jeg forstår. Men etter litt research på nettet, ser jeg at flere skriver at det har vært kameraer med både titanium og alu. lukkere. Hva er forskjellen på de materialene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 FM2n er bygget som en stridsvogn og er berømt for nettopp det. Du finner knapt mer solide saker, selv blant dagens utstyr. Jeg forstår. Men etter litt research på nettet, ser jeg at flere skriver at det har vært kameraer med både titanium og alu. lukkere. Hva er forskjellen på de materialene? Så vidt jeg vet hadde Nikon først Titan og gikk så over til Alu. lukker da de var billigere å produsere, mener og det var noe med at de og var mer miljøvennlig men det skal jeg ikke si for sikkert . . . Det som det derimot var snakk om var at titan lukkerene var litt mer følsom for mekaniske skader, de var tynne og fikk du først en bulk var det vrien å få gjort noe med. http://www.mir.com.my/rb/photography/hardw...ycomb/index.htm så kan du lese litt til, ellers er jo MIR ypperlig på det meste av Nikon. vha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå