HulkHaugen Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Sitter på jobb og er overbevist om at Gb switchen fra Linksys er defekt. Skal prøve å beskrive hvordan jeg kommer til denne konklusjonen, selv om jeg ikke er helt sikker. Vi har en server som er koblet til denne switchen med 2stk Cat5e kabler, en kabel som går til en vanlig maskin og en som går i en kontakt i en kabelkanal, en forbindelse med resten av nettet. Men det jeg ikke helt skjønner, resten av nettverket er uten internett når serveren er av, men det kommer ikke inn noen egen internettforbindelse direkte til serveren. Antar at all data routes gjennom serveren. Ofte så mister hele nettverket internett og remote desktop forbindelse, og hvis jeg kikker på server og/eller kontorpc'n som er tilkoblet samme switch, så indikerer de at nettverkskortene er frakoblet. Som regel så er det bare å restarte serveren, så virker det igjen, det syntes jeg er merkelig. Har også prøvd å slå av/på switchen, men det hjelper ingenting. Så derfor er jeg litt usikker. Kan også nevnes at vi nå i en midlertidig periode kun har 200V AC i stikkontaktene, vet ikke om det kan ha fremprovosert skade/ustabilitet i switch? Men tror uansett at dette kan fikses med å bytte ut switchen, men kanskje vente til vi er tilbake på 230V AC før jeg kobler opp den nye. Også kommer spørsmålet, hvilken kan anbefales? Har i dag en D-Link Gigabit switch m/5 porter. Må være å få tak i i Stavanger området, og siden jeg ikke er kjent her og vil hente varen i morgen, ikke noe levering da vi er på et skip som forhaler tirsdags morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå