Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Front panel USB-porter fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp bygget to nesten identiske datamaskiner, som hovedsaklig består av Asus P5Q SE2 og kabinettet Antec Three Hundred. Alt fungerer greit, BORTSETT fra at ingen av kabinettenes USB-porter virker.

Jeg kjører Windows 7 32-bit, (selv om dette ikke skal ha noe å si, fordi USB-portene gir strøm til den tilkoblede enhetene med en gang strømmen kobles til).

Hittil har jeg prøvd å koble USB-kontaktene fra frontpanelet til alle de tre USB-tilkoblingene på hovedkortene. I tillegg har jeg sjekket at ledningene bak frontpanelene sitter godt, og at jeg har aktivert USB-portene i BIOS.

Det er selvfølgelig mulig at jeg har hatt maksimal uflaks og fått to par med defekte hovedkort og/eller kabinetter, men mest sannsynlig er det noe jeg gjør helt galt. Med tanke på at både kabinettet og hovedkortet er rimelig populært, er det nok noen her som har fått det til før meg!

Endret av pure_leno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket hovedkort har du?

Ledningen som går fra frontpanelet - hvordan ser enden ut? Altså den som skal kobles på hovedkortet?

Er det én kontakt med 10 huller (ett hull plombert) eller er det flere separate enkeltplugger?

Hvis sistnevnte så er det utrolig lett å gjøre feil. Du kan tom koble den på FW utgangen uten å merke at noe er galt (bortsett fra at det ikke virker).

Lenke til kommentar

Haha! Nå føler jeg meg veldig dum. USB-kontakten på hovedkortet hadde litt god plass på hver side, så jeg har visst - dum som jeg er - koblet den på en rad for langt til høyre. Ganske bra gjort med tanke på at jeg har gjort dette på begge dataene...

Men uansett - takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...