Sinderella Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hallo Fikk beskjed om oppdateringen SP2 var tilgjengerlig. Oppdaterte, oppdateringen feilet (no ala denne casen) og maskinen skulle tilbakeføres. Første oppstart fikk jeg system restor bildet og ting gikk egentlig ok. Når jeg jobbet på maskinen hadde den ikke installert driverne til noen ting lenger. Brukte litt tid så fikk jeg brukt mus og tastatur, så kom det melding på melding om "new HW" found. Også ved neste oppstart kom jeg fortsatt til system restore, men denne gangen klarer ikke maskina å restore seg. Dette skjer hver gang jeg skrur på maskina! (Valgene jeg får nå jeg starter opp er: Start maskina på vanlig måte, start maskina med system restore) om jeg starter maskina på vanlig måte så bare stopper den og slår seg av.. Noen som vet eller har tips til åssen jeg kan komme meg inn på maskina mi igjen?? Den skal oppdateres til Windowns 7 etterhvert, men jeg har en del bilder og dokumenter som jeg helst vil beholde.. Tenkte litt å ta ut hdd og sette i et eksternt kabinett og se om jeg får tilgang til filene via en annen pc (funka med en xp hdd for noen år siden). Men kjipt om det ikke funker og garantien på maskina blir brutt siden jeg åpner den :S Noen tips?!.. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Feilmelding ved oppstart, etter feilet reparasjon: Problem signature: Problem Event Name: StartupRepairV2 Problem Signature 01 AutoFailover Problem Signature 02: 6.0.6000.16386.6.0.6001.18000 Problem Signature 03: 6 Problem Signature 04: 262148 Problem Signature 05: CorruptVolume Problem Signature 06: BadDriver Problem Signature 07: 0 Problem Signature 08: 3 Problem Signature 09: WrpRepair Problem Signature 10: 0 OS Version: 6.0.6000.2.0.0.256.1 Locale D: 1033 Read our privacy statement: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid50163&cicid=0x0409 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Virker som det er en driver eller noe som ikke er helt kompatibel med SP2. En repair kan kanskje løse problemet. Start installasjonen som vanlig via platen ved oppstarten og velg repair-valget hvor du velger å installere Vista. Litt usikker om den vil reagere om SP1/SP2 er installert, men du kan se hva den sier. Repair vil sjekke om den finner noe feil og prøve å løse det. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Mitt problem var at jeg ikke hadde noen plate :S Men, hele vista ligger lagret som en installasjonsmulighet på hdd. Så ringte acer og snakket med en dame der som sa jeg skulle trykke alt+f10 ved oppstart for å komme til innstallasjonsmenyen. Så, jeg venter egentlig bare på win7 jeg og håper den er en del bedre en vista! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå