Spook Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det er like irriterende hver gang jeg leser slike, sikkert velmente, "råd". Det er faktisk svært få forskjeller mellom 100D og 450D og *ingen av dem* er avgjørende for hvor gode bilder man tar. Det er ingen som helst grunn til å fraråde folk å kjøpe 1000D, like lite som det er grunn til å fraråde noen å kjøpe de rimeligste innstegsmodellene fra andre fabrikanter. Tror alle som har en viss erfaring angående fotograferinger er klar over at det ikke er kameraet som avgjør bildekvaliteten. Er nok noen som uttaler seg på vegne av egne og andres erfaringer når de ikke anbefaler 1000D. Det har hent noen ganger at jeg har anbefalt førstegangskjøpere og forbigå 1000D i stillhet,ene og alene for at de gjerne vil mer enn og bruke kamera i full auto.Når man har holdt på noen uker og begynner og forstå fotograferingen,1000D kommer da til kort på enkelte områder relativt tidlig. Jeg har ikke opplevd det selv men har noen kjente som stadig kontakter meg med spørsmål og en gjenganger da er at de angrer litt på at de ikke la mer penger i kamerahuset. Det er noe som gjør at ønsket om og oppgraderer ankommer tidligere enn det burde. Hvis førstegangskjøpere av dslr kun har et ønske,det om og eksponere seg med et dslr og kun bruker full auto innstillingene hele tiden.Da spiller det ingen rolle hvilken kamera de kjøper,de eneste premissene de har er at det er et speilrefleks,gjerne stort og dyrt. Vel, det er akkurat det du selv sier ovenfor som jeg kritiserer, og det hjelper jo ikke om jeg gjentar argumentasjonen når du ikke vil forstå. Du forsetter jo ufortrødent med å fremstille 1000D som et kamera som kun kan brukes på "full auto". Dersom ens eget kunnskapsnivå ligger på det nivået så bør man faktisk vurdere om man er egnet til å gi andre "råd" om noe som helst. De som først blir "ordentlig bitt av basillen" vil uansett ønske å oppgradere kamerahuset sitt, kontinuerlig og i tråd med at det lanseres stadig flere og litt bedre modeller. Her er det kun økonomi og eventuelt samboer/kone som eventuelt kan være hindringer. Fornuft og reelle behov er da sjelden et parameter. Og her uttaler jeg meg (også) av egen erfaring! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Du forsetter jo ufortrødent med å fremstille 1000D som et kamera som kun kan brukes på "full auto". Det er vel en sannhet med en viss modifikasjoner av mitt innlegg du skriver der. Jeg sier ikke at kameraet kun kan brukes på auto,Det jeg nevner er at ukyndige brukere som kun bruker kamera på auto er 1000D et helt greit kamera. Denne diskusjonen har vi hatt før,vi får vel bare godta at vi har forskjellige syn på dette,eller ? Dersom ens eget kunnskapsnivå ligger på det nivået så bør man faktisk vurdere om man er egnet til å gi andre "råd" om noe som helst. Denne forsto jeg ikke helt,er denne hypotesen rettet direkte mot meg som en form for oppkast eller har du insideinformasjon angående min kompetanse. Og på hvilken nivå mener du at mine kunnskaper er på ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå