Dragen Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei. Som avisbud så bruker jeg egen bil på jobben. Det jeg lurer på er om jeg får noe skatteavslag for dette? Drivstoffutgiftene er skyhøye og slitasje er ganske høyt på dekk og brems. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det er en regel hva angår fradrag av reiseutgifter til/fra jobb. Om denne kan brukes i ditt tilfelle er jeg heller usikker på. Den lyder slik ihvertfall: "Reise mellom hjem og arbeidssted (reisefradrag): Har du krav på reisefradrag, utgjør fradraget kr 1,40 pr. kilometer. Du får kun fradrag for beløp som overstiger kr 12 800. Er reisestrekningen din mellom hjem og ditt arbeidssted under 20 kilometer, har du derfor normalt ikke krav på reisefradrag.". Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 For bruk av privatbil i jobben (dette er ikke reise hjem-arbeidssted, så de reglene passer vel ikke her) kan du motta inntil 3,50 kr/km (inntil 9000km, 2,90/km for det overskytende) i skattefri bilgodtgjørelse fra arbeidsgiver. Men om arbeidsgiveren vil eller har en plikt til å betale det er en annen ting... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Ja, får kjøregodtgjørelse av jobben. Men det er ikke spesielt mye jeg sitter igjen med. Går én tank på to dager. ca 1200,- i uka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå