Gå til innhold

Paranormale fenomener. For alle som har opplevd det.

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Starter en ny tråd som forhåpentligvis fungerer bedre enn den som ble stengt.

Dette er IKKE ment som en tråd hvor man skal diskutere om slike fenomener finnes, vi som har opplevd det vet allerede svaret på det spørsmålet.

Først og fremst er tråden tiltenkt folk som vil fortelle om hva de har opplevd, hva de eventuelt har prøvd for å bli kvitt det og hvor vellykket det var.

Jeg håper også at man slipper alle disse "jeg gikk en tur i skogen en natt og så noe jeg trodde var et monster men så var det bare skyggen av et tre" innleggene.

Kort sagt, en tråd for alle som har opplevd et overnaturlig fenomen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Får starte med min nyeste opplevelse.

Mange familiemedlemmer var samlet på en hytte en helg, og fikk oppleve uvanlig mange fenomener i en hytte som tydelig var hjemsøkt.

Opplevelsene var spredt fra barna som ikke fikk sove på grunn av at en gammel mann med stokk stod og så på dem i soverommet, via en voksen som ikke fikk åpnet en dør til en kjeller fordi "noe" stod på andre siden og presset den tilbake (jada, vi sjekket at ingen vinduer var åpne og at ingen befant seg på andre siden).

Stemningen i hytta var også veldig rar, men usikker på om det skyldes hva som ble opplevd.

Vi har også familiemedlemmer som måtte kvitte seg med huset sitt fordi de ble fysisk angrepet og det ble for farlig å bo der, men vi har også venner som bor i hjemsøkte hus og trives med det.

Noen i familien jobber på et hjemsøkt sted, de har forsøkt to ulike eksorsister fra kirken....uten at det hjalp særlig.

Det fasinerende er at ulike synske har vært på stedet for å se hva de finner, og de har navngitt dem de har funnet med samme navn som de andre synske. Og de vet garantert ikke om hverandre.

Har selv bilder av såkaldte orber tatt på hjemsøkte steder, og lignende.

Så, jeg vet at det finnes og har selv opplevd det.

Lenke til kommentar

Definer "overnaturlig" og "paranormalt".

UANSETT:

Jeg husker fra barndommet at jeg lekte i fjæresteinene på stranda og lette etter strandkrabber. (Små grønne krabber)

Jeg så en rød orm.

I norge, midt på sommeren.

Jeg tok på den.

Den var ruglete.

Jeg holdt den fast, men selv om jeg holdt med all min makt slet den seg ned i bakken.

Jeg gravde en halvmeter ned, men ikke spor etter noenting i sanden under steinene.

Jeg har heller aldri hørt om noen blodrøde sjødyr/ormer som bor i sanden som kan bli over en meter lang med evne til å trekke flere titalls kilo; Jeg fikk skrubbsår inni hendene da den slet seg løs.

Den dag i dag aner jeg ikke om det var en drøm eller ikke -- for jeg kan ikke koble det til noen spesiell tidsperiode, men jeg var 5-6 år -- og jeg husker det som om det faktisk hendte.

Personlig håper jeg det var et falskt minne, for tanken på at det bor meterlange ormer med skinn sterkt som tungene på kyr og like sandpapiraktige i sanden på strendene gjør meg urolig.

Og dette kommer fra en skeptiker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Vanskelig å definere fordi ingen er enige om definisjonene.

Jeg definerer det slik (skiller ikke mellom paranormalt eller overnaturlig fenomen):

Når man uten tvil ser f.eks gjenferd, blir fysisk angrepet, eller gjenstander beveger seg og man har utelukket enhver form for ytre naturlig påvirkning som vind, luftspeilinger, gjenlyd, refleksjoner, hjernens tendens til å tolke og lignende.

Rett og slett det som står igjen når alle naturlige forklaringer er utelukket.

Personlig så lærer man også over tid å grovt skille mellom fantasi og fenomen ved å se hvordan de som opplever det reagerer.

Kontakter man se og hør, setter opp skilt med inngangspenger, skryter av det osv så er det nesten garantert tull.

Holder man kjeft om det til andre opplever det samme, så er det mer sannsynlig.

Egentlig så er det veldig lett å definere det hvis man har opplevd det, fordi det skiller seg sånn ut.

Seriøse vil jo også krysspeile fenomenene ved f.eks å la flere synske komme å se uavhengig av hverandre og la dem si hva de ser.

Hvis alle f.eks nevner samme navn og lignende så øker det troverdigheten i forhold til om det slenges ut navn og hendelser som er vidt forskjellige fra alle som prøver seg.

Hvis man i tillegg kan fange opp noe på kameraer, mikrofoner og lignende hjelper det også på troverdigheten (i sammenheng med alt annet) og så har man i og for seg kirken, katolske kirken som den kristne, og lignende som har sine definisjoner og krav til fenomenet.

Hvis de også godkjenner det hjelper det enda mer på troverdigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...