Gå til innhold

Brenne 90 min cdr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brenner 90min med min 24x Plextor hele tiden, faktisk funker de opp til 94:59 min(mr Platinum). At det står 10 min er ingenting å bry seg om, bare vel overburn. Du må også gjøre innstillingene som forrige person snakket om, men da må du sette max lengde til f.eks 94:59:00 min.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-01-25 18:05 ]

Lenke til kommentar

Mr. Platinum, er det ok cd'er, høyrast litt.."crappola" ut lissom. Mener jeg var borti noen slike 74mins for ei stund sida og de var produsert av Ritek, altså ikke akkurat kvalitetskongen. Hvem er den egentlige produsenten av de 90-mins'ene? Har du sjekka med Plextols eller CDR-Identifier?

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting.

Hvorfor brenner dere på plater som er 90min. Greit at det er plassbesparende osv. men lite økonomisk eller?

Er det filer-programmer-spill-filmer osv som krever det?

Har kun brent 2 stk 90min plater selv.

Bare litt nysgjerrig.

Rune.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-25 18:35, Kina bill skrev:

Bare lurer på en ting.

Hvorfor brenner dere på plater som er 90min. Greit at det er plassbesparende osv. men lite økonomisk eller?

Er det filer-programmer-spill-filmer osv som krever det?

Har kun brent 2 stk 90min plater selv.

Bare litt nysgjerrig.

Rune.

Spurte du om det samme da du hadde 70 min. cd'er og det kom 80 min. cd'er ?

Bare litt nysgjerrig. :wink:

Neida...Funker 90min. cd'er på alle cd-brennere eller bare de aller "hotteste" ?

Jeg har en Sony xx140E, 8x8x32 eller.no

Lenke til kommentar

90/99 mins CD-R fungerer som oftest på nyere brennere, dog det er ikke alle som klarer å overburne så høyt. Kan være vanskelig med noe eldre brennere dessverre, mange klarer ikke å overburne overhodet, og noen klarer bare noen og 80 mins. Min Ricoh klarer 99 min :smile: Eneste måten å finne ut av det på, er ved å teste!

Lenke til kommentar

JarleWee skrev: Spurte du om det samme da du hadde 70 min. cd'er og det kom 80 min. cd'er ?

Nei, men hadde sikkert gjort det om problemstillingen hadde vært den samme.

Er bare det at jeg ennå har til gode å se en eneste fil eller et spill osv på nettet som trenger en 90 min plate, om da ikke dette er for privat bruk der du rip’er/kopierer selv. De 90min cd’ene jeg har brent var for egne DV opptak som ble for lange for normale cd’er.

Som sagt, var bare nysgjerrig.

Rune.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-25 18:25, DFN skrev:

Mr. Platinum, er det ok cd'er, høyrast litt.."crappola" ut lissom. Mener jeg var borti noen slike 74mins for ei stund sida og de var produsert av Ritek, altså ikke akkurat kvalitetskongen. Hvem er den egentlige produsenten av de 90-mins'ene? Har du sjekka med Plextols eller CDR-Identifier?

Jeg har ikke hatt noe problem med dem, kvaliteten ser mao ut til å være OK. Det står "GIDANA A/S Denmark" på baksiden av coveret(sikkert importøren i Danmark), står "unknown" på Manufacturer i Nero.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-25 20:21, Kina bill skrev:

Ok, har vel sett et par divx filmer på nettet som er for store til 80 min plater, men det er svært få.

[ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2002-01-25 20:21 ]

jeg har en del filmer over 80mins..

men jeg vet ikke om brennern min klarer 90mins, orker ikke å bestille 10cd for å teste lissom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...