Gå til innhold

anbefalinger til single player rollespill?

Anbefalte innlegg

Er veldig glad i rollespill og har brukt mye tid på blandt annet Diablo 2 og WoW. Har også spilt Oblivion men det falt ikke helt i smak.

Nå har det seg slik at jeg er i forsvaret og trenger noe å holde på med etter tjenestetid. Nettet på kassernen er for dårlig så jeg kan ikke drive med online spill. Jeg liker spill av typen WoW. Jeg har brukt mye tid på diablo 2 og Titan Quest men de blir for kjedelig i lengden.

Noen som har anbefalinger der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel du har da det nye Risen som ligger i gothic serien, om du har prøvd noen av gothic spillene. Jeg likte Risen vertfall veldig godt.

Så har du Morrowind som er spillet før Oblivion, som jeg vil påstå er bedre en Oblivion når det kommer til spillbarheten.

Så har du Sacred 1 og 2. Disse spillene er ganske lik Diablo og Titanquest. Jeg har Sacred 2 på Ps3 og liker det veldig godt. Vil også si at Sacred 1 er ganske bra.

Så har du også Neverwinter Nights 1 og 2 som er ganske bra. Disse spillene er vel de som i dag ligner mest på wow.

Disse er alle fine singelplayer rollespill.

Et lite spørsmål, skal snart i militæret. Har man låv å ha med egen pc? :S

Lenke til kommentar
Vel du har da det nye Risen som ligger i gothic serien, om du har prøvd noen av gothic spillene. Jeg likte Risen vertfall veldig godt.

Så har du Morrowind som er spillet før Oblivion, som jeg vil påstå er bedre en Oblivion når det kommer til spillbarheten.

Så har du Sacred 1 og 2. Disse spillene er ganske lik Diablo og Titanquest. Jeg har Sacred 2 på Ps3 og liker det veldig godt. Vil også si at Sacred 1 er ganske bra.

Så har du også Neverwinter Nights 1 og 2 som er ganske bra. Disse spillene er vel de som i dag ligner mest på wow.

Disse er alle fine singelplayer rollespill.

Et lite spørsmål, skal snart i militæret. Har man låv å ha med egen pc? :S

Det er vel slik at du får ha med en bag hvor du kan ha stort sett hva du vil ha med. Vil påstå det er smartere å ha med klær og andre nødvendige ting i baggen enn en stor pc. Laptop er jo et valg : )

Dette vet jeg overhode ikke sikkert noe om, men jeg tror det er slik.

Endret av Tom-Stian
Lenke til kommentar

Hvis du allerede har Oblivion, vil jeg anbefale en mod som heter Oscuro's Oblivion Overhaul (OOO). Denne endrer veldig mange aspekter ved spillet - fjerner bla. level-scaling, endrer loot, legger til quests og items, m.m. Jeg var også ganske lunken i forhold til Oblivion, men denne modden reddet spillet for min del.

Ellers er jo også Fallout 3 et slags RPG.

Er lov å ha med egen PC i militæret ja, men laptop er nok helt klart å foretrekke siden du ikke får lov til å ha en stasjonær PC stående fremme på rommet. Du får med andre ord et problem i forhold til hvor du skal oppbevare denne når den ikke er i bruk. Også er det det med transporten da. Da jeg var inne gjalt de vanlige reglene for bagasje på fly i forhold til hvor mye sivile effekter vi fikk dra med oss.

Lenke til kommentar

Risen er et konge spill. Anbefales på det sterkeste.

Angående å ha med egen pc på innrykket: Du trenger ikke det på rekrutten. Der har du ikke tid til det heller. Du har dessuten mange permisjoner, bedre å ta den med etter rekrutten for da kommer du til å bruke den mye :D

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens. Skal se på samtlige.

Angående pc i militæret så varierer det veldig i rekrutten avhengig av hvor du er. Jeg for min del fikk litt fritid etter første uken. ingen tjeneste i helgene og tjenestetiden sluttet som regel rett før middag. Det er ikke mye plass i skapet du får på rommet men du får et sivilt skap som du kan ha sivile klær og slikt i. Men som sagt så spørs det litt hvor du skal. Og i rekrutten finnes det ting som er smartere å bruke tiden til. Men ta den gjerne med sammen med en del filmer.

Lenke til kommentar

Neverwinter Nights 2 er bra. Litt utdatert grafikk, men gameplayet og storien er konge!

Så er det The Witcher, som kan minne litt om NW2, men mer voksen og mer action-orientert.personlig elsker jeg spillet! herlig combat og historie, og mulighet til å gjøre valg som påvirker hele spillet. Anbefaler virkelig!

Gothic 3 er også et bra er RPG(selv om mange vil mene noe annet), men plages av mange buggs. Med en ny, god pc vil dette ikke være noe problem. Herlig åpen verden.

fallout 3 er jo helt fantastisk, men hvis du ikke likte Oblivion er det ikke sikkert du liker det....et annet alternativ er jo det mer action fokuserte rollesoillet Mass Effect. jeg anbefaler begge! :yes:

Hvis du vil ha et action rpg er Dark Messiah of Might an Magic virkelig bra, og har et herlig 1.person combat-system. :cool:

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt greia med å sammenlikne Fallout 3 og Oblivion. Bortsett fra å dele grafikkmotor og utvikler (og til nød sjanger), så deler de to spillene fint lite. Historien, tidsepoke kampsystemet, stats...alt er jo forskjellig.

Jeg likte ikke Oblivion før jeg fikk installert OOO-modden, mens Fallout 3 gled glatt inn på min topp 5 liste. Sistnevnte er også et spill man kan gjennomføre flere ganger uten at det blir kjedelig fordi ens valg får konsekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...