anicen Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hver gang jeg prøver å påpne en fil får jeg denne meldingen: Kan ikke åpne filen: Fil: Windows Messenger.Ink Filen kan ikke åpnes hvis ikke windows vet hvilket program som opprettet den. Et automatisk søk kan gjøres på Internet, eller så an du manuelt velge i en liste over programmer på datamaskinen. Hva vil du gjøre? Bruke Web.tjenesten for å finne det riktige programmet Velg programmet fra en liste Men ingen av disse alternativene virker. Kommer ikke lenger enn dette. Hva skal jeg gjøre? Har Windows XP. Håper noen kan hjelpe. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 det windows sier er jo selfølgelig at du må ha riktig program til å åpne filen. Fordi windows vet ikke. Så da må du finne det. Da kan du velge fra en liste eller gjøre ett automatisk søk. Ta en titt her for mer info: http://www.fileinfo.com/extension/ink Men hvorfor skal du åpne en ink fil når du ikke engang vet hva en ink fil er? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg mistenker at det ikke er Ink, men lnk, altså shortcuts. Fungerer det å åpne programmer om du trykker direkte på exefilen og ikke snarveien? Lenke til kommentar
anicen Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Problemet er at dette er helt vanlige programmer som jeg har åpnet mange ganger før. Jeg bruker de hver gang jeg er på dataen, f.eks er det msn og word. Det fungerte sist jeg inne på dataen for to dager siden, men da jeg startet den i dag stod det Ink bak alle programmene og ingen av dem gikk an å åpne. Kun Internet som fungerer. Uansett hvilke valg jeg tar på den feilmeldingen som kommer opp, så kommer jeg ikke inn. Jeg kan ikke noe med data, så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Jeg mistenker at det ikke er Ink, men lnk, altså shortcuts.Fungerer det å åpne programmer om du trykker direkte på exefilen og ikke snarveien? Åpne "Min Datamaskin" Trykk på C: Gå til Programfiler / Program Files Finn mappen til programmet du vil åpne, gå inn i den Start programmet Fungerer det? Endret 11. oktober 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
anicen Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Det fungerer ikke. Får opp den samme meldingen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hva er det som ikke fungerer? Hold inne windowsknappen, og trykk r, og så skriver du inn f.eks C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe Starter msn da? Lenke til kommentar
anicen Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Nei, det gjør den ikke. Kun den samme meldingen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Ok, jeg har to teorier, rangert etter sannsynlighet: 1. Du har fått virus/malware/orm/trojan på pcen. Du har to løsninger: .......1. Du kan ta ut harddisken, putte den inn i en annen pc med antivirus og anti-malware, .......scanne den, og putte den tilbake .......2. Du kan gjøre en ren installasjon, altså fjerne alt som ligger der, men da må du huske å .......få ut alle filene dine først. 2. Det har skjedd noe feil med registeret ditt, som følge av en feil på harddisken, ikke veldig sannsynlig, men det kan ha skjedd. Da må du starte pcen med en windows cd, og kjøre chkdsk /f. Om det ikke fungerer må du få tatt backup av alle filene, og skifte ut harddisken, men som sagt, det er ikke sannsynlig. Endret 11. oktober 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
anicen Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Ok, tusen takk for hjelpen! Da høres det ut som jeg skal finne en som kan dette bedre enn meg. Jeg har et par alternativer, så da får jeg kontakte dem og få det løst. Men tusen takk uansett.! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Du får rapportere tilbake når du har fått en løsning da, i tilfelle noen andre skulle ha samme problem i fremtiden. Lykke til! Endret 11. oktober 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå