rs1 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Vurderer å benytte tilbudet til Bredbåndsservice når jeg skal oppgradere linjehastigheten til en 10 mbit-linje. Hvordan er den faktiske hastigheten på 10 mbit-linjen til Bredbåndsservice? Får man faktisk 10 mbit? Er det 10 mbit upload også? Man får jo 20 mbit adsl2+ til samme pris som en Bredbåndsservice 10mbit linje, men det er vel varierende kvalitet på ADSL2+ linjene, så hvis man får 10mbit levert med Bredbåndsservice er det et like godt tilbud. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hastigheten er sykron, dvs. lik opphastighet som nedstrøms. Ville utvilsomt gått for BBSE om jeg hadde hatt muligheten. Er mye mer stabilt enn ADSL2+. På ADSL2+ får du maks 1 mbit/s oppstrøms. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ja, BBSE holder hva de lover og leverer 10Mb/s full duplex, men for å kunne maxe ut linja, er du naturligvis avhengig av gode servere i den andre enden / god routing i nettet. Kort sagt, er det ikke BBSE som vil være flaskehalsen. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Man kan også kjøpe 100/100 Mbps. Jeg vil i tillegg si at nedetiden er svært lav, uten at jeg kan konkretisere det mere. En annen fordel med BBSE er at du slipper noe modem el og dermed også mindre konfigurasjon. Etter mitt syn finnes det ikke en eneste grunn til å velge noe annet dersom man bor et sted med BBSE i veggen. Endret 13. oktober 2009 av Panter Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, jeg må bare støtte meg på svarene over. Jeg hadde bbse linje i 5 år og har vært strålende fornøyd. Nedetid på den linja som skyldes bbse har vært maks 4 timer på 5 år! I Oslo område, finnes det ingen leverandører over eller ved siden av bbse. Dessuten slipper man et modem. Public ip får man rett ut av punktet i veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå