Gjest Usosial gutt Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Dere drømmer dere bort. Les hva jeg har skrevet. Det er ikke noe signal på at de ønsker at jeg skal ta kontakt? Kan dere referere ett innlegg hvor det står? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Du må jo ta kontakt selv, kan ikke bare sitte å råtne i en krok Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Men når folk her sier lizm at de andre venter på at jeg skal ta kontakt, men når jeg venter på at dem skal ta kontakt så skjer det ingenting. De sier også at de venter til de får meg på kroken? Virker som at de er forelsket da, eller? Har ikke sett noe tegn til det. Uansett. Ville ikke si hvordan det gikk første gangen fordi man ikke kan basere noenting på første gangen. Og signalene de ikke gidde var så uklare. Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Møt opp naken Ta med øl Du sikret legendestatus! Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Men når folk her sier lizm at de andre venter på at jeg skal ta kontakt, men når jeg venter på at dem skal ta kontakt så skjer det ingenting. De sier også at de venter til de får meg på kroken? Virker som at de er forelsket da, eller? Har ikke sett noe tegn til det. Uansett. Ville ikke si hvordan det gikk første gangen fordi man ikke kan basere noenting på første gangen. Og signalene de ikke gidde var så uklare. MogensAlfonse: Ikke bump vekk spørsmålene mine. Lurer faktisk på dette her. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Mener dere at jentene der er kjæresteinterresert eller venneinterresert? Uansett. Så er nå spørsmålet om hvordan man får venner på ny skole. Uansett. De har ikke sendt ut NOEN signaler i det hele tatt. Forslag til hva jeg skal gjøre neste gang? PPS. Tråden er IKKE løst før jeg har fått venner på den nye skolen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Stoler du på meg og de rådene jeg gir deg? Fra nå av må du slutte å bygge opp antakelser før du har resonnert deg med forumet og/eller har oppnådd mer sosial erfaring. Neste gang du sier noe negativt om deg selv, eller motsier noen som forteller deg det motsatte eller vil hjelpe deg, gir jeg deg et virtuelt slag i trynet. Ok? Ut fra hva du forteller vil jeg si at den første dagen gikk bra. Én person kom bort til deg og spurte hvordan du har det. Det er mer enn hva mange andre ville fått på den første dagen i en ny klasse. Han mener ikke noe galt ved å snakke med mange pauser. Enten er han bare nervøs for å prate med den nye gutten i klassen, ellers er han bare litt uvanlig. Han er ikke en bølle. At du turte å stille et spørsmål til ei jente er kjempebra, selv om det var noe så trivielt som "hva heter alle sammen?". Hun lo ikke AV deg, men MED deg, noe som er positivt. Hun ler ikke fordi hun synes at du har dårlig hukommelse, men fordi du paradoksalt nok spurte om elevenes navn uten å huske noen av dem. Noen mennesker synes at sånt er morsomt. Uansett lo hun for å være hyggelig og imøtekommende. Hun var ikke på noen måte ekkel eller avvisende. Hun stilte deg et spørsmål. "Du husker ingen navn, gjør du vel?" (om jeg ikke siterer helt ordrett). Det viser at hun er interessert i å vite hvordan det går med deg. Jeg vil gjette på at hun smilte litt og var blid også. Problemet ditt er at du mistenker alle for å ha en baktanke når de snakker med deg. Bare slapp av, de er mennesker akkurat sånn som deg og meg, og kanskje også noen av dem er litt sjenerte og ute av stand til å ta kontakt med nye mennesker. Jeg vet at du kommer fra en skole der du blir terrorisert daglig, men på normale skoler er det ikke sånn. Ingen er ute etter å ta deg uten å ha blitt kjent med deg. Holdningen din kan du jobbe med. Du er skuffet over at ikke flere tok direkte kontakt med deg? Det fungerer ikke slik at alle umiddelbart løper til deg for å bli bestevennen din. Du må ta initiativ, noe du til en grad har gjort også, og det er bra. "Trenger du hjelp til noe?" eller "hva gjør du på fritida?" gjør ingen forskjell, det viktigste er at du tok kontakt. Det må du fortsette med. Folk vil komme til deg også etterhvert, men du må først vise at du ønsker å bli kjent med dem. Lærerne klagde til mora di fordi du spurte mye? Det synes jeg er rart. Det er bare bra at du spør, du er ny på skolen og skal naturligvis få svar på det du lurer på. Det er noe galt med lærerne hvis de ikke vil hjelpe deg. Uansett er hovedmålet ditt er å bli bedre sosialt sett og få venner, og i og med at lærerne ikke står i ledtog med elevene på den fronten, kan det være det samme hva de mener om deg. Vil noen av jentene å få deg på kroken? Det kan godt hende at jentene synes at du er en søt og kjekk kar, men det er veldig tidlig å begynne å tenke på dem nå. Først må du lære deg å håndtere vanlige situasjoner, og når du har fått deg noen venner, kan du begynne å se etter en kjæreste, hvis du ønsker det. Det er kort vei fra det ene til det andre, kortere enn du tror. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Zarac, jeg sitter pris på at du har lagt inn 50 innlegg i denne tråden, men når jeg, uten å tenke over det, innser at jeg er stygg. Da er det bare personligheten som kan skaffe meg venner. Dårlig utseende = Dårilg selvtillit = Dårlig sjanse for å f venner Også vet jeg ikke om noen av de i klassen er single (jenter) heller. Hvis jeg spør hun/han ved siden av meg: ''Er det noen ledige/single jenter i klassen?''. Så tror jeg ikke de rundt som hørte det vil tenke positivt, jeg tror de tenker slikt som: ''Åh... Han kommer hit for å få seg dame, han må jeg holde meg unna''. Det kan jo være ''greit'' selvom man ikke er ute etter en kjæreste, å vite hvem som er ledig og ikke ledig, hvis jeg, som ny gutt, prøver å bli kjent, berøring, whatever, så vil kanskje den evnt. kjæresten finne det ut, og tro at ''den nye gutten'' prøver seg på dama hans. Har enklere for å ta kontakt med jenter enn gutter. Så spørsmålet blir vel: Hva skal jeg FORBEDRE til neste gang? Har hørt folk si at de dømmer deg etter 3.'je dagen. På FREDAG vil det bli 2 dagen. La oss lage en tabell slik: 1 dagen = 0 2 dagen = -1 - -10 / +1 - +10 3 dagen = *Det samme* Slikt? Altså at jeg første gangen er MIDT PÅ TREET. Så hva bør jeg gjøre BEDRE til neste gang? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Nå gjorde du deg fortjent til slag nummer 1. Hvor stygg du blir oppfattet er helt subjektivt, og betyr uansett ingenting, noe du er blitt fortalt utallige ganger. Etterhvert som du blir kjent med folk, forstår du også hvem som er ledige og hvem som er opptatt. Men hvis du får deg en venn, er det ingenting i veien for å spørre om han vet hvilke damer du kan prøve deg på. At andre folk får vite at du vil ha dame er ingen fare, hvis du er overbevisende er det bare bra, for da blir du sett på som en damejeger, og har dermed selvtilliten på plass. De holder seg ikke unna deg pga det, hvordan hadde du da tenkt at klassen din skulle forplantet seg? Hvis du føler at det er lettere å prate med jenter, er det helt greit å bli kjent med dem først. Det er bare tull at det faller en endelig dom den tredje dagen de treffer deg. Det går ikke ann å sette den sosiale sukséssen din inn i en tabell og måle den i tall. Du må hele tida jobbe for å bli kjent med nye folk. Hva du skal forbedre fortalte jeg deg i mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ok, trådstarter. Beklager at jeg spøkte litt i tråden din, men det var faktisk er ørlite snev er seriøsitet i forslaget mitt. Altså du skal ikke møte naken med øl, men du kan kanskje gjøre noe uventet. Hva med å invitere klassen din ut i en nærliggende akebakke etter skoletid. Spleis på pølser og engangsgriller og stikk ut og ha det gøy. Hvis du sier til klassen din at du gjerne vil bli bedre kjent med dem, og helst utenfor skolen da det er mest naturlig, og inviterer til et akebakketreff med grilling og kos, da blir man raskt sett på som en tiltakslysten og kul fyr. Tør å vær litt utenfor A4-standarden og vær aktiv. Du gjentar hele tiden at du er stygg, men hvem i alle dager bryr seg om det bortsett fra deg selv. Jeg tipper du faktisk ikke er stygg engang. Det er bare noen som tilfeldigvis har kalt deg stygg en gang, og dette ble sittende helt til du begynte å tro det selv. Ta en god titt i speilen din trådstarter og si til deg selv, at du er faen meg en kul og bra fyr! Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Nå gjorde du deg fortjent til slag nummer 1. Hvor stygg du blir oppfattet er helt subjektivt, og betyr uansett ingenting, noe du er blitt fortalt utallige ganger. Etterhvert som du blir kjent med folk, forstår du også hvem som er ledige og hvem som er opptatt. Men hvis du får deg en venn, er det ingenting i veien for å spørre om han vet hvilke damer du kan prøve deg på. At andre folk får vite at du vil ha dame er ingen fare, hvis du er overbevisende er det bare bra, for da blir du sett på som en damejeger, og har dermed selvtilliten på plass. De holder seg ikke unna deg pga det, hvordan hadde du da tenkt at klassen din skulle forplantet seg? Hvis du føler at det er lettere å prate med jenter, er det helt greit å bli kjent med dem først. Det er bare tull at det faller en endelig dom den tredje dagen de treffer deg. Det går ikke ann å sette den sosiale sukséssen din inn i en tabell og måle den i tall. Du må hele tida jobbe for å bli kjent med nye folk. Hva du skal forbedre fortalte jeg deg i mitt forrige innlegg. Jeg VET at JEG synes det er enklere å snakke med jenter enn med gutter. Men det er bare fordi jeg er mest vandt til det. Snakker jeg med gutter blir jeg sett på som homse. Men tror du at når jeg står i en krok ASOSIAL og venter på at vannet skal koke at de som ikke gjør noe tenker ''Å... Nå venter jeg bare på at han skal ta kontakt så jeg kan bli bedre kjent med ham.''? Tror du virkelig det? Hva skal jeg gjøre BEDRE til nestegang? Hvis JEG vil at DE skal ta intiativet og de vil at JEG skal ta intiativet så blir det ikke noe av. Hvem har mest RETT til å ta intiativ i dette tilfelle? Og igjen. Neste gang blir jeg bare sluppet av og hentet, det følger ingen meg inn og slik. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ta deg sammen! Livet er ikke så jævlig som det du skal ha det til, du ser bare alt i negativ forstand! Jeg går selv i 9 og har ofte perioder hvor livet er for jævlig, men da er jeg iallefall takknemmelig for alle tipsene jeg får, og jeg tror du burde være mer takknemmelig mot de som bruker tid på å svare deg, fordi de vil hjelpe deg! Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Nå gjorde du deg fortjent til slag nummer 1. Hvor stygg du blir oppfattet er helt subjektivt, og betyr uansett ingenting, noe du er blitt fortalt utallige ganger. Etterhvert som du blir kjent med folk, forstår du også hvem som er ledige og hvem som er opptatt. Men hvis du får deg en venn, er det ingenting i veien for å spørre om han vet hvilke damer du kan prøve deg på. At andre folk får vite at du vil ha dame er ingen fare, hvis du er overbevisende er det bare bra, for da blir du sett på som en damejeger, og har dermed selvtilliten på plass. De holder seg ikke unna deg pga det, hvordan hadde du da tenkt at klassen din skulle forplantet seg? Hvis du føler at det er lettere å prate med jenter, er det helt greit å bli kjent med dem først. Det er bare tull at det faller en endelig dom den tredje dagen de treffer deg. Det går ikke ann å sette den sosiale sukséssen din inn i en tabell og måle den i tall. Du må hele tida jobbe for å bli kjent med nye folk. Hva du skal forbedre fortalte jeg deg i mitt forrige innlegg. Jeg VET at JEG synes det er enklere å snakke med jenter enn med gutter. Men det er bare fordi jeg er mest vandt til det. Snakker jeg med gutter blir jeg sett på som homse. Men tror du at når jeg står i en krok ASOSIAL og venter på at vannet skal koke at de som ikke gjør noe tenker ''Å... Nå venter jeg bare på at han skal ta kontakt så jeg kan bli bedre kjent med ham.''? Tror du virkelig det? Hva skal jeg gjøre BEDRE til nestegang? Hvis JEG vil at DE skal ta intiativet og de vil at JEG skal ta intiativet så blir det ikke noe av. Hvem har mest RETT til å ta intiativ i dette tilfelle? Og igjen. Neste gang blir jeg bare sluppet av og hentet, det følger ingen meg inn og slik. Please, nestegang må jeg greie meg helt selv! Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Har du lest det jeg skrev til deg? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg VET at JEG synes det er enklere å snakke med jenter enn med gutter. Men det er bare fordi jeg er mest vandt til det. Snakker jeg med gutter blir jeg sett på som homse. Men tror du at når jeg står i en krok ASOSIAL og venter på at vannet skal koke at de som ikke gjør noe tenker ''Å... Nå venter jeg bare på at han skal ta kontakt så jeg kan bli bedre kjent med ham.''? Tror du virkelig det? Hva skal jeg gjøre BEDRE til nestegang? Hvis JEG vil at DE skal ta intiativet og de vil at JEG skal ta intiativet så blir det ikke noe av. Hvem har mest RETT til å ta intiativ i dette tilfelle? Og igjen. Neste gang blir jeg bare sluppet av og hentet, det følger ingen meg inn og slik. Du er ikke homse fordi du snakker med gutter. Har du ikke sett gutter som snakker med andre gutter, og likevel er sammen med ei jente? Nå dikter du opp ting for å rettferdiggjøre atferden din. Det stemmer at ingen blir kjent med hverandre hvis alle står og venter på at de andre tar kontakt. DU må være den som tar initiativ. Du behøver ikke å være redd for å gå inn på skolen alene. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Troll. Troll. Troll. Og atter troll. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Tror du sånn, seriøst, at jeg kaster bort evigheter av fritiden min med å trolle her? Uansett. Dere sier at man kan ikke basere noe etter 1 dag, heller ikke 3-4 dager. Altså. Da må jeg fortelle hvordan det går utover videre til 8-9 gangen. Det er jo da, ifølge dere, at man blir basert som det ene eller andre. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Tror du sånn, seriøst, at jeg kaster bort evigheter av fritiden min med å trolle her? Uansett. Dere sier at man kan ikke basere noe etter 1 dag, heller ikke 3-4 dager. Altså. Da må jeg fortelle hvordan det går utover videre til 8-9 gangen. Det er jo da, ifølge dere, at man blir basert som det ene eller andre. Riktig? Tenker jeg rett? Lenke til kommentar
SML Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Eneste jeg tenker, er at det ikke er noe håp her, hvis dette er seriøst. Steng tråden for trolling, eller håpløst mye naivitet fra TS sin side. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Greit for meg at de stenger tråden. Fordi der sier selv at man ikke kan basere noe på 3 dager, og da ihvertfall ikke 1 dag. Så tror at folka som har lagt inn 10 innlegg + blir litt (litt) sinte når tråden stenges og de ikke vet hvordan det gikk. Dere sier selv at man ikke kan basere ting på 1 dag... sååå... Slett tråden, jeg har CA. alle råd jeg trenger, men tror de som har skrevet mye her blir litt sinte når de ikke får vite hvordan det gikk, tilslutt. (Nå vet ikke jeg hva som menes ''Tilslutt'' men ihvertfall ikke første gangen, og heller ikke 3... Så... Tror også at de med mange innlegg tenker ''All skriving og hjelping i denne tråden, så får jeg ikke vite hvordan det gikk''. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg