Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få venner på ny skole?

Gjest Usosial gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Usosial gutt

Hva skal jeg huske på første dagen? Det er bestemt at det blir Fredag. Skal bare være der en liten stund, de kommer til å synes det er rart slik.

Er 16 sider, over 300 svar, lest over 10.000 ganger. Jeg kan ikke huske alle 300 svarene, noen er vel dillamaer også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Usosial gutt

Nå sliter jeg ikke så mye med fellesnevneren: Selvtillit

Men hvaslags muligheter finns? Hvilke er best? Det er dere som har gitt råd. Så hvilke er best?

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Seriøst? Jeg skal gjøre ord til virkelighet her. Jeg kan ikke lese alle 17 sidene, forkorte betydningen, forstå poenget og alt det, det er 2 dager til! Jeg kommer til å glemme hva som sto på side 1 når jeg er over på side 7.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Da vil jeg takke så mye for hjelpen.

Fredag klokken 08:15 starter starten på ett nytt liv. En ny meg.

Jeg skal holde dere oppdatert.

MEN ett siste spørsmål: Hvor gamle er dere jeg får råd fra? Husk at samfunnet har forandret seg mye hvis dere er 30 år dere som hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg er 17 år gammel (født i 1993) og var i samme situasjon som deg da jeg flyttet til en ny by i sommer og begynte på en videregående skole uten noen kjente. I dag har jeg det bra som bare det, bedre enn jeg hadde det der jeg opprinnelig kommer fra, så rådene mine er plausible. Men det er alltid opp til deg å gjøre handling ut av ordene. Jeg hadde ingen til å hjelpe meg å passe inn, men jeg klarte helt fint å ro meg i land, så da tror jeg at alle andre også kan klare det.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Når er det lurest å lese denne tråden før jeg skal dra? Imorgen tidlig? Nå? Må huske så mye. Og er redd for de andre elevene.

Uansett, så må elevene ha tøfler på seg innendørs, jeg har noen pensko med, det er vel ikke tøfler? Har ikke tid til å skaffe noe annet. Så kommer til å bli gjort til latter. Klær skaper folk.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Men kommer til å bli gjort til latter med de skoa, man ha på seg innesko. Hakk'e ti'd ti å kjøpe, forstå det. Sko skaper folk. Dette går rett i dass.

Skal holde dere oppdatert, hvis dere vil høre hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Men kommer til å bli gjort til latter med de skoa, man ha på seg innesko. Hakk'e ti'd ti å kjøpe, forstå det. Sko skaper folk. Dette går rett i dass.

Skal holde dere oppdatert, hvis dere vil høre hvordan det gikk.

Det står ikke noe sted i tråden at sko skaper folk. Det er oss du skal stole på, ikke din egen usikre intuisjon. Ingen kommer til å tenke på det, og uansett er det ikke et permanent hinder. Framgangsmåten for å bli kjent med folk er den samme, uavhengig av hva du måtte kle deg i.

Lenke til kommentar

Nå sliter jeg ikke så mye med fellesnevneren: Selvtillit

Men hvaslags muligheter finns? Hvilke er best? Det er dere som har gitt råd. Så hvilke er best?

Det beste rådet er å gå med de rådene du syns føles naturlig for deg, eller de rådene som resonerer mest med deg og din person. Føles det naturlig for deg å gå med klovnehatt for å skape liv og røre, ellr bare være laidback, smile og ta det som det kommer?

Husk også at du ikke blir bedre sosialt av å lese ett forum, du må ut å prøve tingene, hvis ikke vil det hele oppfattes veldig fake og påtatt av de du møter.

Endret av aritalo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...