Martin HaTh Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg synes noen burde stenge denne tråden, er ganske tydelig at TS ikke vil gjøre noe med det, og med 12 sider har han mer enn nok materiale til å se på. Lenke til kommentar
Lobbi Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg synes noen burde stenge denne tråden, er ganske tydelig at TS ikke vil gjøre noe med det, og med 12 sider har han mer enn nok materiale til å se på. I så fall vil jeg anbefale TS å gå til en psykolog Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hva om ingen liker meg der? Sier jeg til lærern at jeg vil bytte klasse så kaller de meg pyse, og det går rykter over hele skolen. Dette er også bare fri fantasi fra din side. Nå er du blitt fortalt hvordan du skal oppføre deg for å få venner så mange ganger, så nå gidder ikke jeg å gjenta det én gang til. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Kan ikke stenge tråden, ennå. Grunn = Må holde dere oppdatert på hvordan det går osv. Kan ikke lese gjennom ale 13 sidene (over 200 svar) Grunn = Det er så mange forskjellige, bare jeg kunne funnet ETT svar ut fra alle de forskjellige. Eller gjennomsnittet av hva alle de forskjellige svarene betyr. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er en litt merkelig følelse og bare gå dit èn gang i uken, inntil videre, fra slutten av Feb. Har lest alle innleggene flere ganger, men som tråden jeg lagde over: Det er så mange forskjellige, bare jeg kunne funnet ETT svar ut fra alle de forskjellige. Eller gjennomsnittet av hva alle de forskjellige svarene betyr. Vil gjerne høre fra både gutter, jenter, menn, kvinner, damer, herrer osv. erfarne gamlinger, foreldre til 9'ende klassinger, og 9'endeklassinger selv. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Det finnes mange svar på hva du skal gjøre i spesielle situasjoner, men alle er enige om at du må slutte å være sjenert og aktivt ta kontakt med andre mennesker. Når du har sett Yes Man bør du se Hitch. Den filmen handler om hvordan man skal få seg den dama man liker. Jeg vet ikke hvor aktuelt det er for deg, men den viser også på en veldig grei måte hvordan mennesker fungerer sosialt. Endret 21. desember 2009 av Zarac Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Det finnes mange svar på hva du skal gjøre i spesielle situasjoner, men alle er enige om at du må slutte å være sjenert og aktivt ta kontakt med andre mennesker. Når du har sett Yes Man bør du se Hitch. Den filmen handler om hvordan man skal få seg den dama man liker. Jeg vet ikke hvor aktuelt det er for deg, men den viser også på en veldig grei måte hvordan mennesker fungerer sosialt. Har sett Hitch, men der er det jo en rådgiver som gjør alt nesten, tror ikke på den dere dinglingen med nøkklene osv. Forsto heller ikke filmen, kan dere ikke fortelle hva filmen egentlig inneholder, og Yes Man. PS. Jeg har ikke verdens største ''venn'' nedenunder, så når jeg f.eks. skal dusje med den nye skolen, kan jeg bli mobbet? Hva skal jeg gjøre for å unngå å bli mobbet, eller hva skal jeg gjøre når jeg blir mobbet? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Du skal dusje og være stolt av det du har. Ingen vil si noe, for hvis de kommenterer størrelsen din vil det bety at de har sett etter, og niendeklassinger vegrer seg for å bli kalt homo. I min tid på barneskolen, ungdomsskolen og videregående har det alltid vært en i klassen som ikke tør å dusje med de andre. Enten venter han til dusjen er tom og han får være i fred, eller så går han hjem eller lar være å dusje. En uheldig virkning av det siste alternativet er at han lukter vondt etterpå. Du går også glipp av mye sosialt hvis du ikke dusjer, for dusjen og garderoben er et sted der folk snakker om løst og fast. Hvis du ikke dusjer vil folk se at du er usikker og da har du allerede meldt deg ut av fellesskapet selv. Det er bedre å dusje med verdens minste stake enn å ikke dusje i det hele tatt. Hvis du er nervøs kan du bryte isen med en liten spøk når dere dusjer. "Så, åssen står det til?" Her finnes det mange svaralternativer i guttegarderoben. Hvis du får det spørsmålet kan du svare "det står bra til", "litt til venstre", "det henger og slenger", osv. Yes Man viser alle de rådene vi har gitt deg i praksis. Hovedpersonen bestemmer seg for å gripe alle muligheter og være så sosial som mulig, og han høster gode frukter av det. Se hvordan han gjør det og vær som ham. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Ok, dagen i Januar er ikke bestemt ennå. Men altså, ikke være redd for å ta en samtale? Dusje med liten stake, mens de andres er 3 ganger så lang, PS. Jeg er stygg, ser det selv. Er redd hva folk vi baksnakke meg om. PS. Skal holde dere oppdatert. Blir nok tvunget til å dra i bakken ellerno slikt i ferien nå, er redd for å møte så mange folk jeg ikke kjenner, blir redd bare av tanken å være på ett sted der jeg ikke kjenner noen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Dra til bakken, møt nye folk. Det er bra for deg, du får trening på å sosialisere, og du trenger ikke å møte noen igjen. Det er best å være litt forberedt, for hvis du driter deg ut på den nye skolen er det permanent. Da får du ikke flere sjanser før videregående, og da vil du bare ligge enda lengre bak. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Dra til bakken, møt nye folk. Det er bra for deg, du får trening på å sosialisere, og du trenger ikke å møte noen igjen. Det er best å være litt forberedt, for hvis du driter deg ut på den nye skolen er det permanent. Da får du ikke flere sjanser før videregående, og da vil du bare ligge enda lengre bak. Grøsser bare ved tanken om å gjøre sosiale ting, er heller ikke som han du beskriver i 'Yes, man'. Hvordan skal jeg unngå å drite meg ut? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Du skal ikke jobbe for å unngå å drite deg ut. Jeg mente at du har ødelagt sjansen din hvis du ikke kommer deg ut av den onde sirkelen din og blir sosial. Du vil aldri komme noen vei hvis du skal være redd for å gjøre sosiale ting resten av livet. Det må du bare bestemme deg for å gjøre. Lenke til kommentar
Lobbi Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Zarac, han har mer en det han trenger for å gjøre noe med situasjonen nå, det har ingen hensikt å fortsette å forklare. Det er egentlig bare opp til han om han vil stå på for å bli sosialt brukbar eller fortsette på den gamle veien. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jaja, timene til NYTT ÅR, og det er i Januar jeg skal møte den nye klassen for første gang. Dagen er ikke planlagt ennå, men lurer på: Skal jeg stresse? Slappe av? Er like asosial som før. Men gruer meg litt, samtidig som jeg gleder meg litt. Uansett, nå så hadde det ikke vært noe problem å dra dit og hilse på dem, heller ikke imorgen, eller i overimorgen, men det er når selveste dagen kommer at jeg sitter bom fast, hvis dere skjønner. Så jeg gruer meg til uken før jeg skal møte dem, dagen før, og selveste dagen jeg skal møte dem. Måtte bare fortelle litt slikt for at dere vet hvordan jeg har det nå, håper det ikke er unormalt å tenke slik? PS. Godt nyttår, snart. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Det er ikke unormalt for noen som skal bytte skole. Du skal ikke stresse. Du skal ikke grue deg, for det er jo dette du vil, du har lenge ønsket å komme bort fra din gamle skole, så det er bare bra at du får begynne i en ny klasse, selv på deltid. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Martin_* Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg begynnte i en ny klasse i år, jeg kjennte ingen i klassen og var litt smånervøs på grunn av at jeg ikke hadde vært i den situasjonen på 11-12 år på skolen. Så jeg bestemte meg for å følge med på prosessen om hvordan jeg ble kjennt med folk i klassen. Jeg fant ut at jeg ofte kom med kommentarer i klasserommet som gav klassen en liten smakebit av hva jeg interesserte meg for, hvilke type person jeg vil være og hvilken holdning jeg hadde. Jeg var litt heldig med det faktumet at en i klassen kom bort til meg i et friminutt og snakkte, det skulle ikke mer til for at jeg ble kjennt med klassen. Når jeg for første gang satt og følgte med på en samtale, merket jeg at det gikk så forbanna mye i biler og motorer, noe jeg absolutt ikke har peiling på. Dette er noe jeg forstår at folk synes er en vanskelig situasjon, da de ikke har noe å tillføye, men så lenge du er avslappet og positiv, så er det null problem. Det som er ekstremt viktig er at du har ett positivt tonefall og ikke høre sint ut, og for all del ikke være sta i diskusjoner, folk har foskjellige meninger og alle bør få dele de med andre, og selv om du er 100% sikker på at du har rett i noe, så kan folk bli irritert hvis du hisser deg opp på grunn av at de motsier deg. Hvis de kommer med slike utsagn som du nevner " her har vi en fotball nerd ", så er det dem som er idioter i hodet som tror det er feil å ha peiling på fotball, så isteden for å kalle dem idioter, kan du rett å slett heve deg over dem å gi dem ett smilende blikk for så å se vekk. Så, hvis du klarer å være positiv og blid så har du tatt et godt steg. En annen ting er at det ikke alltid er så lurt å se etter interesser, hvis de har samme interesse som deg, men oppfører barnslig, så er det kanskje like greit å være kompis med en som er litt mer voksen men ikke har samme interesse som deg. Vet ikke om dette var til noe særlig hjelp, men det er nå verdt ett forsøk hmmm, du hørest skremmande likt ein fyr i klassen min Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er ikke unormalt for noen som skal bytte skole. Du skal ikke stresse. Du skal ikke grue deg, for det er jo dette du vil, du har lenge ønsket å komme bort fra din gamle skole, så det er bare bra at du får begynne i en ny klasse, selv på deltid. Vet jeg har ønsket meg bort fra skolen lenge, lenge, lenge. men jeg vet jo også hvorfor det ble dårlig på skolen jeg går på nå, jeg var sjenert, gjorde dårlig førsteinntrykk, ble mobbet med engang, uten at jeg gjordet noe mot mobberen. Jeg var utrolig selvsikker på hva jeg skulle gjøre for å få meg venner (på en unormal skole), og ja, derehar lest hvordan det gikk. Så jeg vil så gjerne ikke gjøre samme feil igjen. Som sagt. Jeg var utrolig selvsikker på hva jeg skulle gjøre for å få meg venner, tross at det var en unormal skole jeg begynte på. Vil ikke gjøre samme feil. Og èn måned er ikke lang. Plutselig sier mamma at det bare er 5 dager til jeg skal møte dem... Da sitter jeg bom fast, lizm. Har byttet mange skoler, flere ganger, har prøvd å være normal, men nei, får det ikke til. Har sikkert byttet 4 skoler bare på ungdomskolen, (går i 9'ende som dere vet). Så håper jeg ikke gjør noe feil. Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er ikke unormalt for noen som skal bytte skole. Du skal ikke stresse. Du skal ikke grue deg, for det er jo dette du vil, du har lenge ønsket å komme bort fra din gamle skole, så det er bare bra at du får begynne i en ny klasse, selv på deltid. Vet jeg har ønsket meg bort fra skolen lenge, lenge, lenge. men jeg vet jo også hvorfor det ble dårlig på skolen jeg går på nå, jeg var sjenert, gjorde dårlig førsteinntrykk, ble mobbet med engang, uten at jeg gjordet noe mot mobberen. Jeg var utrolig selvsikker på hva jeg skulle gjøre for å få meg venner (på en unormal skole), og ja, derehar lest hvordan det gikk. Så jeg vil så gjerne ikke gjøre samme feil igjen. Som sagt. Jeg var utrolig selvsikker på hva jeg skulle gjøre for å få meg venner, tross at det var en unormal skole jeg begynte på. Vil ikke gjøre samme feil. Og èn måned er ikke lang. Plutselig sier mamma at det bare er 5 dager til jeg skal møte dem... Da sitter jeg bom fast, lizm. Har byttet mange skoler, flere ganger, har prøvd å være normal, men nei, får det ikke til. Har sikkert byttet 4 skoler bare på ungdomskolen, (går i 9'ende som dere vet). Så håper jeg ikke gjør noe feil. PS. Her om dagen spurte jeg hvordan jeg måtte gå kledd, da sa stemoren til meg at jeg måtte gå ekstremt kult kledd og alt slikt. Og at bare litt for dårlige sko kan få folk til å baksnakke meg negativt. Er dette sant? Men en annen i familien som vet om dette sier at det vil bli umulig for meg å få venner der, men kanskje LITT bedre. FOR MEG så føles det som om jeg bytter skole for å få det LITT bedre, men fortsatt bli værende ett mobbeoffer PPS. Skal holde dere oppdaterte på hvordan det går og slikt. Lenke til kommentar
Gjest jonnatan Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er ikke unormalt for noen som skal bytte skole. Du skal ikke stresse. Du skal ikke grue deg, for det er jo dette du vil, du har lenge ønsket å komme bort fra din gamle skole, så det er bare bra at du får begynne i en ny klasse, selv på deltid. Vet jeg har ønsket meg bort fra skolen lenge, lenge, lenge. men jeg vet jo også hvorfor det ble dårlig på skolen jeg går på nå, jeg var sjenert, gjorde dårlig førsteinntrykk, ble mobbet med engang, uten at jeg gjordet noe mot mobberen. Jeg var utrolig selvsikker på hva jeg skulle gjøre for å få meg venner (på en unormal skole), og ja, derehar lest hvordan det gikk. Så jeg vil så gjerne ikke gjøre samme feil igjen. Som sagt. Jeg var utrolig selvsikker på hva jeg skulle gjøre for å få meg venner, tross at det var en unormal skole jeg begynte på. Vil ikke gjøre samme feil. Og èn måned er ikke lang. Plutselig sier mamma at det bare er 5 dager til jeg skal møte dem... Da sitter jeg bom fast, lizm. Har byttet mange skoler, flere ganger, har prøvd å være normal, men nei, får det ikke til. Har sikkert byttet 4 skoler bare på ungdomskolen, (går i 9'ende som dere vet). Så håper jeg ikke gjør noe feil. PS. Her om dagen spurte jeg hvordan jeg måtte gå kledd, da sa stemoren til meg at jeg måtte gå ekstremt kult kledd og alt slikt. Og at bare litt for dårlige sko kan få folk til å baksnakke meg negativt. Er dette sant? Men en annen i familien som vet om dette sier at det vil bli umulig for meg å få venner der, men kanskje LITT bedre. FOR MEG så føles det som om jeg bytter skole for å få det LITT bedre, men fortsatt bli værende ett mobbeoffer PPS. Skal holde dere oppdaterte på hvordan det går og slikt. Har ikke lest hele tråden, men hvis du failer totalt sosialt, begynn med CS, WoW eller lignende. Bli drit god i det så har du godt grunnlag til å få i hvertfall noen venner. Jeg overlevede ungdomskolen fordi jeg spilte WoW, hadde 5 kompiser i klassen som og spilte, vi ble sett på som "nerder" men jeg trengte ikke å bry meg:) Angående klær, bruk jeans og en ok t-skjorte, genser om nødvendig. Men IKKE bruk traktorsko om vintern, bruk et par sko hele året (med et greit merke) så går det fint. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 PS. Her om dagen spurte jeg hvordan jeg måtte gå kledd, da sa stemoren til meg at jeg måtte gå ekstremt kult kledd og alt slikt. Og at bare litt for dårlige sko kan få folk til å baksnakke meg negativt. Er dette sant?Men en annen i familien som vet om dette sier at det vil bli umulig for meg å få venner der, men kanskje LITT bedre. FOR MEG så føles det som om jeg bytter skole for å få det LITT bedre, men fortsatt bli værende ett mobbeoffer PPS. Skal holde dere oppdaterte på hvordan det går og slikt. Ikke forkast hele denne tråden for noe én eller to personer har sagt. Du er blitt fortalt gang på gang at det ikke er tilfelle, du trenger ikke kjempekule klær, du må bare se passe normal ut, og du kan få det MYE bedre hvis du tar til deg de rådene du har fått. Jeg vil ikke råde deg til å falle tilbake på noe PC-spill hvis det ikke går helt som ønsket med en gang. Du må fortsette å prøve, hvis du fortsetter å isolere deg selv vil du bare grave deg enda dypere ned i grøfta og bli værende utenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg