agvg Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Så lenge dere eier bilen er den vel skrapjern så godt som noe annet hvis du leverer den til vraking hos skraphandler. Det er neppe noen sjekk av avgifter i så måte. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Men hvorfor levere en bil full med brukbare deler? Selg den billig Lenke til kommentar
gattina Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har ingen forutsetninger (dessverre...) for å finne ut om avgiftsberegningen som jeg har gjort er riktig. Har brukt denne kalkulatoren http://www.toll.no/templates_TAD/Registrat...;parentid=66273 Jeg har fylt ut i de feltene som det blir bedt om, og da kommer avgiftsummen på over 57.000 kroner. Personbil, beregningsmåte: bensin, vekt: 1460, motoreffekt: 97, slagvolum 1988, førstegangsreg. 1995, og tollverdi skulle være innkjøpspris (ca. 90.000 nok, da blir momsen 25% av dette). Det er veldig mulig at jeg har gjort en feil her - dette er milevis unna mitt spesialfelt....:-) Jeg gikk på tollkontoret, og ba om hjelp, og ønske om å ordne alt med det samme. Dem regna ut for meg, og jeg betalte det dem krevde. Ser att jeg ikke betate noe i volumavgift, men når jeg bruker kalkulator på hjemmesiden, så kommer den opp med ett ganske så betydlig beløp. Min bil har nå hatt norske skilter i 2 måneder. Uansett, dette blir for dyrt for deres bil. Det er faktisk bedre å ta den med, og bruke den opp selv ditt dere drar. Jeg tar en telefon til Tollvesenet i morgen og sjekker ut dette med volumavgift. Den er jo beregnet til 52.000 (!!!) for vår bil, - og du betalte ingenting.... Så noe må jo være galt her. Har nå fått kontakt med en mann som muligens vil overta "skrapet" billig. Han mener han kan demontere "skrapet" og gjøre litt penger på dette. Tror det er dette han lever av :-) Og han påstår at han lever meget bra også...:-D Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvorfor bry seg med toll o.l? De vet jo ikke hvor lenge bilen har hvert her og dere er jo ikke tatt for noen regelbrudd. Det blir sikkert vraket tusenvis av utenlandskregistrerte bil i Norge i året så dette bør være helt kurant. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tar en telefon til Tollvesenet i morgen og sjekker ut dette med volumavgift. Den er jo beregnet til 52.000 (!!!) for vår bil, - og du betalte ingenting.... Så noe må jo være galt her. Har nå fått kontakt med en mann som muligens vil overta "skrapet" billig. Han mener han kan demontere "skrapet" og gjøre litt penger på dette. Tror det er dette han lever av :-) Og han påstår at han lever meget bra også...:-D Jeg vet ikke hvorfor. Kan ikke svare deg. Men etter alt jeg sjekker nå, så skulle volumavgift blitt betalt. Så det ser ut som en regnefeil hos meg, eller mulig jeg slapp billig unna, siden bilen var i familieeie i Polen. Lenke til kommentar
gattina Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Tusen takk til alle som har kommet med råd og info her! Vi er nå blitt lykkelige eks-eiere av en utenlandsregistrert bil :-) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Swweet. Hva ble løsningen? Lenke til kommentar
provolone Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 står sikkert i ei grøft ett sted siden det ikke har kommet noe svar enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå