flopflop Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Som tittelen sier har jeg de siste månedene opplevd at synet mitt varierer i kvalitet. Jeg kan se helt greit enkelte dager, mens det andre dager er uklart nærsyn som gjelder. Synet kan også variere gjennom dagen. Jeg merker at jeg sannsynligvis er blitt mer nærsynt og har planer om å oppsøke øyenlege i nær fremtid når jeg har tid. Likevel synes jeg det er rart at synet mitt kan variere og lurer på hvordan det lar seg forene med briller/linser. Kan legges til at jeg har jobbet svært mye det siste året (jobber innen finans, you get the idea) tolv-femten timer dagen pluss enkelte helgedager. Sitter omkranset av skjermer stort sett hele tiden mens jeg er på jobb. Jeg har nok ikke sjekket synet siden militæret (har alltid hatt svært godt syn) og har aldri vært hos lege bortsett fra skolekontroll og diverse vaksiner. Kan dette relatere seg til stress eller kan kvaliteten på synet være volatilt? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Vel, jeg merker ihvertfall at dersom jeg er trøtt og har fått lite søvn, så virker synet mitt litt svakere enn det egentlig er (jeg er allerede litt nærsynt med -1 ca). Om stress har noe å si, vet jeg ikke helt, men dette kan nok øyelegen klargjøre for deg. Men det virker jo logisk at dersom du kan se ting som en med normalt og perfekt syn skal klare, så er det jo sannsynlig at du fortsatt har normalt syn. Men som sagt, så merker jeg også innimellom at jeg har vanskelig for å se noe jeg fint kan se/lese på en annen dag. Jeg har også hørt at enkelte mennesker opplever grad av nærsynthet tidligere på dagen, for så at synet blir bedre utover dagen, uten å huske hvor jeg har lest dette eller om det er noe vitenskapelig grunnlag for dette utsagnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå