Gå til innhold

Innstalert MSI 875P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med mitt Asus P4C800 Deluxe så langt   :smile:

Jeg ser at du benytter 1024Mb TwinMOS PC3200 Winbond

Jeg har tenkt på Corsair, men det er jo litt dyre brikker.

Hvordan fungerer det for deg? (RAM/Timing)

Jeg har undersøkt litt angående minnebrikker til Asus P4C800 Deluxe. Blant annet her:

http://www.houseofhelp.com/forums/forumdis...php?forumid=130

Det er vanskelig å bestemme seg for hva man skal ha.

Siden du har Deluxe-kort, har du forsøkt Raid?

Når det gjelder prosessor, så står det mellom valgene 2.4, 2.6 eller 2.8MHz. Hva gir mest for pengene? Det er jo noen kasser øl i prisforskjell mellom 100MHz-intervallene.

Lenke til kommentar

Ehm...en overklokk på 1.5GHz er jo ekstremt. Dette er jo mer enn jeg har sett noen HWsider på nettet har fått til. De klarte jo maks 4.2 Ghz før ting gikk dukken.

Kanskje du bør tipse noen av disse sidene om overklokken din? :wink:

Lenke til kommentar
Det var enormt så du har greid å pushe rammen da.

Er det noen her som har OCX EL-DDR?  

Vurderer kansje noe slikt, men Corsair frister også nå.

Kan nevne at jeg prøvde å sette rammen på 500 men da frøs testen etter en tid mulig jeg klarer det med å forandre timingen.

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med mitt Asus P4C800 Deluxe så langt   :smile:

Jeg ser at du benytter 1024Mb TwinMOS PC3200 Winbond

Jeg har tenkt på Corsair, men det er jo litt dyre brikker.

Hvordan fungerer det for deg? (RAM/Timing)

Jeg har undersøkt litt angående minnebrikker til Asus P4C800 Deluxe. Blant annet her:

http://www.houseofhelp.com/forums/forumdis...php?forumid=130

Det er vanskelig å bestemme seg for hva man skal ha.

Siden du har Deluxe-kort, har du forsøkt Raid?

Når det gjelder prosessor, så står det mellom valgene 2.4, 2.6 eller 2.8MHz. Hva gir mest for pengene? Det er jo noen kasser øl i prisforskjell mellom 100MHz-intervallene.

Jeg kjører minnet stabilt på samme timings som Snekker'n, 2-2-2-5. Jeg har ikke hatt problemer med disse innstillingene så langt. Jeg har bestilt ny cpu, P4 3,0GHz 800MHz fsb fra Komplett, men ikke fått den enda. Jeg har vel derfor egentlig ikke fått tynt minnet noe særlig foreløpig. Med min nåværende P4 2,5GHz 400MHz fsb kjører vel minnet på 266MHz + overklokking.

Raid er ikke aktuelt for min del foreløpig, men kan kanskje være kjekt å ha hvis behovet skulle endre seg en dag.

Når det gjelder valg av cpu tror jeg personlig at 2,8GHz gir mest for pengene. Atskillig rimeligere enn 3,0GHz, men har samtidig et meget godt potensiale for overklokking, samt at 2,6MHz ikke er så mye rimeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...