Boralis Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg kan ikke finne noen som har inne p4 3.0PC800 eller MSI Neo-FIS2R... Har liksom planer om å kjøpe dem, men ser ut som om de ikke er inne ennå noensteder. Bestilte du dem fra utlandet eller Snekker'n? Nei. fra psdata selvfølgelig, de får inn ny forsyning i neste uke, men det lønner seg å bestille nå da de forrige de fikk inn var alle forhåndssolgt derfor kom de ikke på siden deres. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Til alle dere som har eller vurderer å kjøpe MSI 865 Neo 2 eller MSI 875 Neo hovedkort; Ta en titt på denne artikkelen fra Toms Hardware: http://www17.tomshardware.com/cpu/20030522/index.html Jeg er ikke veldig dreven når det gjelder overklokking, men risikerer man ikke å tyne prosessoren mer enn man er klar over når kortene har denne funksjonen? Systemet vil vel sannsynligvis bli ustabilt eller nekte å boote før man klarer å drepe cpu'en, men på sikt er vel ikke dette særlig sunt? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Systemet vil vel sannsynligvis bli ustabilt eller nekte å boote før man klarer å drepe cpu'en, men på sikt er vel ikke dette særlig sunt? Dynamisk overklokking med 6-8% når cpu nærmer seg 100 % belastning kan sikkert føre til kræsj. Max overklokking har imidlertid aldri vært "sunt" uansett - ofte sånn med lidenskap mtp garanti, hva sier cpu-produsenter til "default overklokking" tro ? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hvor høyt går FSB'en på hk? klarer du mer enn 3.81GHz? hvor mye volt kjører du CPU'en på? hva er tempen? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 FSB på NEO-FIS2R går til 500 MHz Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Hvor høyt går FSB'en på hk? klarer du mer enn 3.81GHz? hvor mye volt kjører du CPU'en på? hva er tempen? FSB går til 500, har ikke klokket vidre ennu, volt er heller ikke rørt med andre ord default, temp er på cpu med foll load ca 45 grader. Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 åssen kjøling har du snekkern? Rundt om i kabinettet etc. Vann? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 åssen kjøling har du snekkern? Rundt om i kabinettet etc. Vann? Ja jeg har vannkjøling på cpu, den henger også klar til grafikkortet og nb har bare ikke hatt tid til å feste dem på. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Ja nå kjører jeg med en fsb på 285, dvs at jeg kjører 285 x15 = 4, 275 med en cpu temp på 45 grader load og minnet på 475 og ikke rørt volten Hadde ikke trodd jeg skulle komme så høyt Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Sykt nice ok snekker'n!! legg ut noen testresultater da!! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 :o Å du skal fortsette? det hk hørtes VELDIG oc vennlig ut! Du er ikke redd for å ødelegge CPU vel? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 :o Å du skal fortsette? det hk hørtes VELDIG oc vennlig ut! Du er ikke redd for å ødelegge CPU vel? Nei du ødlegger ikke cpu så lenge du ikke øker volten Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 :o Å du skal fortsette? det hk hørtes VELDIG oc vennlig ut! Du er ikke redd for å ødelegge CPU vel? Nei du ødlegger ikke cpu så lenge du ikke øker volten Ok...men du har vel tenkt til å øke volten senere når du skal oc høyere(hvis du skal oc mer da)...eller? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 :o Å du skal fortsette? det hk hørtes VELDIG oc vennlig ut! Du er ikke redd for å ødelegge CPU vel? Nei du ødlegger ikke cpu så lenge du ikke øker volten Ok...men du har vel tenkt til å øke volten senere når du skal oc høyere(hvis du skal oc mer da)...eller? Jo, jeg skall høyere men volten hadde jeg ikke tenkt å røre så mye, maks o,2 v økning Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Ok...jeg kjører nå på 1.55V på et sugent MSI 648MAX hk...har oc pc'en fra 2.53GHz til 2.81GHz(skulle så gjerne oc mer om jeg hadde hatt bedre hk og C1 stepping)...tror du det vil skade den noe særlig? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 ok , da var jeg oppe i fsb på 300 det vil si at prosessorn kjører på 4,5 http://service.futuremark.com/compare?2k3=808985 Hvem var det som snakket om ustabilt hk :smile: :smile: Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 ok , da var jeg oppe i fsb på 300 det vil si at prosessorn kjører på 4,5 http://service.futuremark.com/compare?2k3=808985 Hvem var det som snakket om ustabilt hk :smile: :smile: Jeg vurderer hvilket jeg skal kjøpe av Abit, Asus og MSI. Antageligvis går jeg for Asus. Siden du taler så varmt for MSI, har du noen kommentarer til denne testen? http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc3 Jeg har som sagt ikke bestemt meg for hva jeg skal kjøpe og derfor spør jeg folk som allerede kjører på Intel 875p chipset om deres erfaringer. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg har som sagt ikke bestemt meg for hva jeg skal kjøpe og derfor spør jeg folk som allerede kjører på Intel 875p chipset om deres erfaringer. Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med mitt Asus P4C800 Deluxe så langt :smile: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 ok , da var jeg oppe i fsb på 300 det vil si at prosessorn kjører på 4,5 http://service.futuremark.com/compare?2k3=808985 Hvem var det som snakket om ustabilt hk :smile: :smile: Jeg vurderer hvilket jeg skal kjøpe av Abit, Asus og MSI. Antageligvis går jeg for Asus. Siden du taler så varmt for MSI, har du noen kommentarer til denne testen? http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc3 Jeg har som sagt ikke bestemt meg for hva jeg skal kjøpe og derfor spør jeg folk som allerede kjører på Intel 875p chipset om deres erfaringer. Helt erlig så tror jeg du blir fornøyd uansett, jeg hadde asus tidligere men gikk over til msi nå som et resultat av mange leste tester og jeg må si jeg er imponert over kortet, nå kjører jeg en P4 3,0 på 4,5 og det 100% stabilt, så jeg har ikke noe å klage på, hvist du leser alle testene vil du fort se at resultatene spriker veldig asus sitt feks kommer best ut hos toms mens det en annen plass fikk flengende kritikk så hvem har rett, men sjekk hvordan de er med kjølern til nb det påstås nemmelig at det på asus sine hk ikke vil bli plass for de nye grafikkortene uten å modifisere denne. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hvilken RAM har du, og hvilke timings kjører du på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå