Shruggie Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har lyst på ny laptop, og blir vel nødt til å selge den gamle for å få råd til det. Maskinen er en Hewlett Packard Omnibook 6000 (Da toppmodell) fra august 01 Specs: P3 850 256MB 15" skjerm, 1400x1050 px. 20GB HD DVD-Rom/Diskettstasjon (Modulære) Extended Warranty til august 04 På en så gammel(!) laptop er det selvsagt noen ting som ikke er helt ship shape lenger, for eksempel er styrepinnen ikke lenger i orden, så man må bruke pekebrettet. (Maskinen var utstyrt med begge) Det er også en sprekk i chassiset på innsiden der man legger håndleddet når man skriver. (Ikke et problem for ytelse eller noe sånt, men ser ikke fint ut.) Jeg vet ikke hvor mye den veier, men den er ikke ultra-portable, selv om den faktisk er utrolig tynn i forhold til f.eks. Dell sine nåværende modeller. Så gode ting Jeg elsker denne maskinen, og en evt. kjøper vil dele min mening. Skjermen er helt fantastisk, tastaturen er bedre å skrive på enn noe annet jeg noen gang har prøvd. Det er selvsagt ingen døde pixler på skjermen. Faktisk har jeg ikke lyst til å selge denne maskinen i det hele tatt, men jeg trenger en kraftigere bærbar... Jeg har vel strengt tatt skrevet mer enn nødvendig her, men fint om dere leser denne posten allikevel, og svarer hvor mye dere tror jeg kan få for denne maskinen. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Ikke helt sikker, men kanskje et sted rundt 5.000 kr. Sett inn en annose i avsien der du skriver at det er en topp moderne multimedia bærbar pc, så kan det hende at du kanksje får 6.000 kr for den. Lenke til kommentar
chil Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Ikke for å være negativ men hvis du er ærlig i annonsen så ville i alle fall ikke jeg gikk mere enn 3-4k max 4.. kyss klapp å klem Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Huff og huff En PC jeg betalte 20K for, bare 20 mnd siden. Jaja, det er jo sånn det er. 6000 må vel være minste pris jeg er villig til å selge den for. Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 da burde du håpe på at noen som ikke har peil på PC'er kjøper den... For 2000 spenn mer får du En PC som er helt ny, dobbel så rask prosessor og litt mer lagringsplass og sannsynligvis også brenner!!! Jeg skjønner deg som selger men som kjøper ville jeg sagt at du er gæren som vil ha 6000! allikevel lykke til!!! Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Tror at du skal kunne få 5000 kr for den. Det at den har garanti til 2004 er en stor fordel da mange er skeptiske til brukte pcr. Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 jeg betalte 400 (fire-hundre) for min 700mhz for et halvt år siden.. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 For 2000 spenn mer får du En PC som er helt ny, dobbel så rask prosessor og litt mer lagringsplass og sannsynligvis også brenner!!! Den maskinen kjøper jeg Kan du gi meg en link til et slikt tilbud? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 For 2000 spenn mer får du En PC som er helt ny, dobbel så rask prosessor og litt mer lagringsplass og sannsynligvis også brenner!!! Den maskinen kjøper jeg Kan du gi meg en link til et slikt tilbud? Denne fra Elkjøp er vel ikke så langt fra dobbel så rask og til 2000 mer! http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Huffa meg for en link!! :oops: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 haha eg trur nok den er treigare faktisk Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 På papiret er den vel raskere! Dette var jo bare et eksempel også da! Prisene på bærbare har jo falt drastisk!!! Lenke til kommentar
olais Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Den fra Elkjøp til 8000,- Skal tro om man får kjøpt den uten Windows. Unødvendig å kjøpe noe man har........... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Den fra Elkjøp til 8000,- Skal tro om man får kjøpt den uten Windows. Unødvendig å kjøpe noe man har........... Nope. Tviler sterkt på at du betaler mer enn 300 for windows på den. Lenke til kommentar
olais Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Dette er og blir et irritasjonsmoment,...at man alltid skal pådyttes og betale for Microsofts produkter når man skal handle PC. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 elkjøp er overpriste og da... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 elkjøp er overpriste og da... vet du om non som selger en slik billigere da??? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 betalte 2000 for en p3-800/128mb/10gb/14" (1024x768) laptop for et års tid siden.. tre knotter på tastaturet manglet, men pytt. Lenke til kommentar
ekren Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg tror fint du kan regne med 6000,- for den der. Er jo en maskin av en helt annen klasse enn de billigste maskinene fra elkjøp. Ikke minst at det er en 15" skjerm med SXGA+ oppløsning er hvertfall noe som trekker prisen opp etter min mening. Akkurat hvor rask prosessor, og om det er 20 eller 30 gb disk spiller forsåvidt liten rolle om du treffer en som er på jakt etter en bra business-maskin! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Vil bare få lov til å bekrefte det ekren sier her, denne maskinen er absolutt laget for kvalitet, og ikke kvantitet. Veiledende priser for slike maskiner (selvsagt med litt oppdaterte spesifikasjoner) ligger som regel på opp mot 20K, og denne kostet 26K fra butikk da jeg kjøpte den fra et konkursbo. Tror uansett jeg vil vente litt med å legge denne ut på QXL, og kanskje prøve å finne noen på skolen som trenger en pålitelig og stilig "engelsk sportsbil" fremfor en billig "koreansk familiebil" fra Dell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå