Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er sex i eit forhold?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sex er absolutt viktig i et forhold. Tror neppe det går så langt som å si at det teller 90%, men jeg tror det kan være veldig lett å skylde på sex på et forhold som ikke funker.

Er det noe i ubalanse i forholdet, så går dette ofte utover sexlivet, noe som gjør at sexlivet kan lett bli pekt på som syndebukken.

Er det noe i forholdet som er dårlig, blir sexen dårlig. Akkurat som hvis forholdet er på sin topp og alt er bare bra, så er som regel også sexen veldig bra.

For min egen del er sex en veldig viktig del av et godt fungerende forhold, og jeg kunne ikke vært i et forhold der sexlivet ikke var viktig å pleie for oss begge.

Nå er dette riktignok basert på mitt kvarte århundre på denne planeten, så om jeg mener det samme om et nytt kvartårhundre vites ikke. ;)

Lenke til kommentar

Makeup-sex er som regel basert på at problemet er løst. Og da blir det naturlig bra sex ut av det.

Har man sex mens problemet fortsatt er til stede, har det sin negative innvirkning på sexen. Det er i hvert fall min erfaring på området.

Makeup-sex = veldig bra sex

Sinna-sex = ikke fullt så bra sex

Lenke til kommentar

For min del teller sexen 100% samtidig som kjemien ellers teller 100%. Jeg kan vanskelig se for meg at jeg blir sammen med noen jeg har et seksuelt forhold til hvis sexen ikke er bra, akkurat som at jeg ikke hadde blitt sammen med noen på grunn av god sex. Hvis disse kategoriene ikke sammenfaller blir man venner eller pulevenner.

Lenke til kommentar
Både parforhold og ekteskap går bra uten å ha sex "ofte".

Så blir det et definisjonsspørsmål om hva "ofte" er. Det får man evnt. diskutere en annen gang kanskje.

Det er vel ikke snakk om hvor ofte en har sex, men om hvor bra sexlivet er. Så lenge begge trives med å ha sex en gang i året eller tre ganger om dagen, er det jo ikke noe problem. Men dersom den ene vil ha sex tre ganger om dagen og den andre en gang i året, blir jo ikke det en god kombinasjon. Uansett hvor bra sexen er når de først har sex.

For min del vil jeg si at sex er viktig i et forhold. Som noen andre her nevnte; Er sexlivet bra, teller det 10%, er det skikkelig dårlig teller det 90%.

Jeg kunne aldri tenkt meg å være i et forhold med noen jeg ikke passet sammen med seksuelt.

Makeup-sex = veldig bra sex

Sinna-sex = ikke fullt så bra sex

Jeg har opplevd sinnasex som veldig intenst, røft og veldig bra. Så det er vel forskjellig fra par til par og menneske til menneske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...