Gå til innhold

Hvilken tilkopling er å anbefale mellom Pc og Tv?

Anbefalte innlegg

Hvilken tilkopling er å anbefale mellom Pc og Tv?

Lange kabler eller et trådløst sett?

Tv-en ligger i etasjen under, og er plassert

ca rett over/under hverandre. Men vil nok ikke

dra kabel gjennom gulvet, det må vel bli gjennom

der stikkontakten til kabelen kommer fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S-video kabler er best, den beste kvaliteten på clasern er ok og koster vel 300 for 15m og kan fås i enda lengre utførelser. Composite er ikke noe å bruke hvis du kan velge men kan være løsningen hvis ikke tv/videospiller støtter svideo siden da må du bruke svideokabelen som en compositekabel og da er du like langt (hvis du ikke skal se på sort hvitt tv)

Den tekniske forskjellen er at ss-video signalet blir sendt i to biter i separate kabler mens i composite så blir alt sendt i en mølje noe som medfører kvalitetstap

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bruker en Composite kabel nå og er litt skuffet over ytelsen,

en Svideo kabel vil bli kjøpt etterhvert. Men jeg har koblet Tv til Maskin og kan spille data på tv-en, men når jeg skal ha det andre vegen (Spille av tv på maskin) Må jeg da ha Tv-kort?

Lenke til kommentar

Hadde en S-Video kabel på 5 meter som jeg brukte for å sende tv-signaler fra mitt Matrox G450 kort til TV'n. Det funket bra. Når jeg byttet til Abit GF4 kort, så funket det dårlig. Bare flimmer på skjermen. Det kom etterhvert frem at s-videosignalet ut fra GF4 kortet var for svakt til å rekke 5 meter. Composite utgangen går gjennom en 10 meter lang kabel og det går bra (og den kabelen er mye tynnere og skjørere). Så sjekk at du har sterkt nok S-Video signal ut fra grafikk-kortet ditt før du kjøper en på 25 meter.

Men sånn helt generelt, så er S-Video så absolutt å anbefale fremfor composite. Vet ikke hvordan trådløst fungerer, men stiller meg litt skeptisk til bildekvaliteten (tv-signaler er MYE data pr. sekund).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...