Sargent Fire Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hvilken tilkopling er å anbefale mellom Pc og Tv? Lange kabler eller et trådløst sett? Tv-en ligger i etasjen under, og er plassert ca rett over/under hverandre. Men vil nok ikke dra kabel gjennom gulvet, det må vel bli gjennom der stikkontakten til kabelen kommer fra. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Tykk kvalitetskabel (s-video) blir vel best. Trådløst har blitt bedre og bedre med tiden, men kabler skal visst være mye bedre fortsatt. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 composite s-video er vell best ja Lenke til kommentar
delfin Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Composite er jo langt fra best. S-Video er jo et godt alternativ, men jeg så en spenstig sak på ITAvisen her forleden. En liten boks med innebygget 22mbit trådløst nettverkskort som du har ved TV'en...burde holde. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 composite s-video er vell best ja Kompositt og S-video er to forskjellige ting. I Kompositt er de to signalene (Y/C) i s-video slått sammen til ett. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Hva er å anbefale når lengden på kabler blir opp imot 25m, mens ved trådløs blir lengden bare 10m + et gulv i mellom. Tenker ut ifra pris og ytelse. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 S-video kabler er best, den beste kvaliteten på clasern er ok og koster vel 300 for 15m og kan fås i enda lengre utførelser. Composite er ikke noe å bruke hvis du kan velge men kan være løsningen hvis ikke tv/videospiller støtter svideo siden da må du bruke svideokabelen som en compositekabel og da er du like langt (hvis du ikke skal se på sort hvitt tv) Den tekniske forskjellen er at ss-video signalet blir sendt i to biter i separate kabler mens i composite så blir alt sendt i en mølje noe som medfører kvalitetstap Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg bruker en Composite kabel nå og er litt skuffet over ytelsen, en Svideo kabel vil bli kjøpt etterhvert. Men jeg har koblet Tv til Maskin og kan spille data på tv-en, men når jeg skal ha det andre vegen (Spille av tv på maskin) Må jeg da ha Tv-kort? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hadde en S-Video kabel på 5 meter som jeg brukte for å sende tv-signaler fra mitt Matrox G450 kort til TV'n. Det funket bra. Når jeg byttet til Abit GF4 kort, så funket det dårlig. Bare flimmer på skjermen. Det kom etterhvert frem at s-videosignalet ut fra GF4 kortet var for svakt til å rekke 5 meter. Composite utgangen går gjennom en 10 meter lang kabel og det går bra (og den kabelen er mye tynnere og skjørere). Så sjekk at du har sterkt nok S-Video signal ut fra grafikk-kortet ditt før du kjøper en på 25 meter. Men sånn helt generelt, så er S-Video så absolutt å anbefale fremfor composite. Vet ikke hvordan trådløst fungerer, men stiller meg litt skeptisk til bildekvaliteten (tv-signaler er MYE data pr. sekund). Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Er dette den type kabel som trengs for å bruke TV`n som PC`skjerm (se på filmer osv)? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Er dette den type kabel som trengs for å bruke TV`n som PC`skjerm (se på filmer osv)? Det er en standars s-video kabel, som om du har s-video ut på PC'n og s-video inn på tv'n skal den fungere fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå