MackyJoeJoe Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hei! Vet ikke om det er på rett plass, men er usikker på hvor jeg skal ha dette emnet her. Så beklager hvis det er feil. Jeg er nå ferdig med opplæring på trafikkskolen, men jeg klarer ikke og se mopeden stå utenfor uten å kjøre den og vil heller ikke gå på en blemme og få utsettelse, da jeg kan ta teoriprøven om en måned. Så jeg tenkte at jeg og pappa kunne lærekjøre privat med sånn intercom utstyr som vi brukte på trafikkskolen. Er det noen her som kan anbefale noe bra og billig? Setter pris på svar :-) Endret 10. oktober 2009 av PatrickLS Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hva med billigmåten? Lenke til kommentar
MackyJoeJoe Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Hva med billigmåten? Et problem, hvordan i helvete skal jeg få den inn i hjelmen ;p Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hvis du har plass i hjelmen, så er vel det billigste en bluetooth handsfree som kobles til mobilen din. Evt, hvis det ikke er plass så kan du vurdere et av Cardo's systemer: Bruker selv denne - men da mot mobiltelefon og gps, og ikke mellom to enheter. http://www.cardowireless.com/scala_rider Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Handsfree og fri familie el. likn. funker greit. Proppen i øret faller ikke ut etter at du har fått på hjelmen. Mikrofonen festes med klypen inni hjelmen et sted, gjerne på siden. Kanskje du trenger en liten ekstra lype for å holde ledningen. Irriterende hvis den faller ut mens du kjører. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Har tenkt på slik et slikt kommunikasjonssystem selv. Er ferdig med opplæring og har fått lappen men jeg tenkte på å kjøre sammen med kompiser og ha muligheten til å snakke sammen. Det ville vært awesome. Godt utstyr er ganske dyrt, slett ingen dum idé å bruke mobiler i lommen og handsfree i øret. Har et slikt trådløst bluetooth headset til ett øre som jeg har brukt til online ps3-gaming, tror dere det ville funket til dette formålet? Da tenker jeg på om mottageren vil høre stemmen min. EDIT: Evt, hvis det ikke er plass så kan du vurdere et av Cardo's systemer:Bruker selv denne - men da mot mobiltelefon og gps, og ikke mellom to enheter. http://www.cardowireless.com/scala_rider Dette er identisk med det jeg brukte på kjøreskolen. Og om du trykker på din egen link vil du se at det med dagens valutakurs for Euro vil koste litt over 1000,- for dette, noe som må anses å være dyrt. Endret 12. oktober 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Har selv Autocom, og det fungerer flott. Det eneste "problemet" er at det blir litt støy (trolig grunnet forstyrrelser i spenningen) når den går på strøm fra sykkelen. Når motoren er avslått er det klart og fint. Kostet vel et par tusen tror jeg. Alt som kan kobles til en mobiltelefon, og i tillegg kan festes et sted hvor mikrofonen ikke er særlig utsatt for vind, kan brukes uten problem. Edit: En sånn, ja... Autocom Active-Plus Koster vist 2000, men fikk den noe rimeligere da jeg kjøpte en ny lett mc + mye kjøreutstyr samtidig. Hvis du må betale 2000 for en slik, er den altså alt annet enn billig... Endret 12. oktober 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Og om du trykker på din egen link vil du se at det med dagens valutakurs for Euro vil koste litt over 1000,- for dette, noe som må anses å være dyrt. Hvis du enda ikke har fått deg en moped, så ja - da er det dyrt. Når du oppgraderer til motorsykkel, så er det veldig billig Men, får du plass til en billig bluetooth dongel i hjelmen din, så er det absolutt billigste løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå