Chrystal Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Det har seg da slik at jeg skal få navlen min piercet. Jenta som skal pierce meg er ikke profesjonell, og det skal ikke gjøres i et studio, men jenta har gjort dette før og vet hva hun gjør. Selvfølgelig bruker vi sterilisert utstyr, så hygienen blir like bra som om jeg skulle tatt det på et skikkelig studio. Problemet, og grunnen til at jeg poster dette emnet, er: jeg må selv sørge for å kjøpe inn kanyle og piercing-smykke, og på det området er jeg ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen. Det første jeg gjorde var å dra til apoteket for å kjøpe en kanyle. Den største kanylen de solgte var den rosa som er 1.2 mm. Neste steg i piercing-handelen var selve piercingsmykket. Da dro jeg til et studio i byen og spurte om en navlepiercing. Da fikk jeg et smykke som var på 1.6 mm. Damen på studioet sa at i navlen var 1.6 mm den eneste størrelsen som ble brukt, og at de ikke solgte noe mindre. Jeg gikk innom apoteket på nytt, og de sa at de ikke solgte kanyler som var tykkere enn 1.2 mm. Og det har seg jo nemlig sånn at når man først stikker med kanylen på 1.2 mm, så vil ikke en 1.6 mm piercing gjennom hullet. Vil noen med erfaring være så vennlig og fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få min lenge etterlengtede navlepiercing? (Og vær så snill: spar dere, dere som mener at det er idiotisk og ikke gjøre det profesjonelt). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Lykke til. Enjoy your infection. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Du kan jo kjøpe en 1,2mm barbell eller ring, sette den i først og la såret gro, og så strekke opp til 1,6mm. Ellers har man jo et fint uttrykk om du vil ha 1,6mm-smykket ditt gjennom; "alt går med makt og vaselin". Men, så er navlen et notorisk vanskelig sted å få til å gro, og det å bruke et tynnere smykke hjelper ikke. Smykket har mindre overflate å fordele eventuelle bevegelser på (om du skulle knuffe smykket rundt når du f.eks. tørker deg etter en dusj eller tar av deg klær), og det kan lettere dannes rifter. Menmen, lykke til. Vi får håpe du ikke ender opp som mange av de andre småpikene jeg så da jeg jobbet som piercer. Lenke til kommentar
Chrystal Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Lykke til. Enjoy your infection. Kom igjen, vær nå saklig. En venninne av meg tok piercing i navlen profesjonelt i studio, en måned senere måtte hun ta den ut pga infeksjon. Hun var dårlig til å rense. En annen venninne av meg, derimot, tok piercingen på seg selv hjemme i huset sitt, hun var flink til og rense og har en frisk og fin piercing og aldri hatt infeksjon. Infeksjon kan jo forekomme uansett om du tar det profesjonelt eller ikke. Men ingenting av dette var spørsmålet mitt. Værsåsnill, kan noen svare på det jeg lurte på? (: Lenke til kommentar
Chrystal Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Du kan jo kjøpe en 1,2mm barbell eller ring, sette den i først og la såret gro, og så strekke opp til 1,6mm. Ellers har man jo et fint uttrykk om du vil ha 1,6mm-smykket ditt gjennom; "alt går med makt og vaselin". Takk for svar! "alt går med makt og vaselin" haha! Skulle ønske det var så lett. For et par år siden, tidlig i tenårene mine, da jeg og min gode venninne skulle teste ut alt som var å teste ut; da stakk vi den rosa kanylen i navla på ho, og så fomlet vi i sikkert en halvtime etterpå med tårer, makt og latter med å få 1.6 mm-smykket inn i hullet. Det funket aldri :'D Men og først stikke og så bruke en 1.2 mm barbell/ring hadde jo funket. Men dette med strekkingen til 1.6 mm, det burde vel skje profesjonelt? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Antageligvis har dere prøvd å dytte et gjenget smykke gjennom såret. Det pleier stort sett ikke å gå, av relativt åpenbare årsaker. Om dere brukte en ring, har dere ikke dyttet hardt nok. Strekking har fint lite risiko knyttet til seg, det er noe du fint kan gjøre selv om du har utstyret til det (en metallpinn som er 1,2mm i ene enden og går gradvis opp til 1,6mm i andre enden). Det er piercingen som burde tas av noen som har kompetansen og utstyret til det. Lenke til kommentar
Chrystal Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Antageligvis har dere prøvd å dytte et gjenget smykke gjennom såret. Det pleier stort sett ikke å gå, av relativt åpenbare årsaker. Om dere brukte en ring, har dere ikke dyttet hardt nok. Strekking har fint lite risiko knyttet til seg, det er noe du fint kan gjøre selv om du har utstyret til det (en metallpinn som er 1,2mm i ene enden og går gradvis opp til 1,6mm i andre enden). Det er piercingen som burde tas av noen som har kompetansen og utstyret til det. Jeg husker faktisk ikke 100% hva vi drev med, ettersom det hele var en så komisk men også idiotsk hendelse, da hun lå og gråt og lo, mens jeg - helt uerfaren - skulle fikle meg det lille smykket. Ung og dum. Om jeg velger å gjøre det ikke-profesjonelt skal jeg definitivt prøve meg på hva du nettopp har sagt. Tusen, tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 "En venninne av meg tok piercing i navlen profesjonelt i studio, en måned senere måtte hun ta den ut pga infeksjon. Hun var dårlig til å rense. En annen venninne av meg, derimot, tok piercingen på seg selv hjemme i huset sitt, hun var flink til og rense og har en frisk og fin piercing og aldri hatt infeksjon. " Studioet er ikke skyld i at hun fikk infeksjon når hun selv ikke renset og stelte med den. Og man kan alltid ha flaks med hjemmesnuskeri. Dessuten bruker et studio en "Autoclave" som steriliserer smykket du skal bruke, og det regner jeg med at ingen av dere har. Men lykke til og gjør det beste ut av det (nei, jeg er ikke sarkastisk). Lenke til kommentar
Gjest jente 17 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå skal jeg fortelle hva jeg gjore jeg kjøpte kanylle å 1,2:) den rosa^^ så gikk jeg på en sy butikk å kjøpte en nål som så tykk nok ut ( 1,6 ) så tok jeg piercingen med den 1,2 kanyllen å stakk nålen i enden på kanyllen å presset nålen opp ;D! sånn som man ville gjort om de thadde vert en piercing på 1,2 liksom.. det var litt vondt å kjente huden strakkseg litt. men var shapp til å ta i piercing smykket etter på! å da dradde jeg den nålen ut etter vert hvor jeg fikk piercingen nedi:) :O DU merker det å du må kansje presse litt. kommer an på din hud osv:) men min ser kjempe bra ut nå veldig rød de 2 første ukene Men hadde MYE mer problemer med den andre min da jeg tok på studio! selv om jeg renset akkurat som jeg fikk beskjed om! Nå renser jeg med saltvann 2 ganger dagen å i dusjen bruker jeg en mild intimsåpe funker knallbra! lykketil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå