asdf9321asdf1234 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hei Har et problem på min kompis PC. Han tilkalte meg, og jeg vet ingen annen råd enn å ta det opp her. For en ukes tid siden fungerte ikke ofte brukte programmer som vanlig på PC-en lenger. Adobe Photoshop starter opp som normalt, men etter tre sekunder slår programmet seg av og en feilmelding kommer opp. Den gir ingen beskrivelse, bare det åpenbare om at programmet ikke fungerer som det skal. iTunes fungerer heller ikke, og reinstallering hjelper ikke. Spybot viste mange trojaner, hijackere etc. uten at å fjerne de ga resultat.. Firefox er også veldig vrang, og gir melding om at alle sider er en "upålitelig tilkobling". Noen som har idéer om hva som kan gjøres? Formatering er ikke interessant... Håper på hjelp Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Uansett om dette ender i reinstallering eller ikke, er det en god ide å ta backup av data som man ikke ønsker å miste. Fortsett med følgende: Hent Dr.Web, lagre det på skrivebordet. Kjør drweb-cureit.exe og klikk Start og OK i meldingsvinduet som kommer fram. Det kjøres nå en ekspresskann. Når dette er ferdig klikker du på Innstillinger -> Endre innstillinger Under fanearket Skann, fjerner du haken ved Heuristic analysis. Under fanearket Actions/Avgjørelser, skal alle punkt under Malware settes til Endre. Klikk OK Sett deretter merke framfor Full skann. Du starter skanningne ved å klikke på den 'grønne pila'. Velg "yes to all" når det finner noe for første gang. Når scanningen er ferdig, gå til "Fil" – Trykk på- "Lagre rapportliste". En fil med navn "drweb.csv" vil da ligge på skrivebordet.Den poster du i ditt neste innlegg. Endret 11. oktober 2009 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå