g_la94 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 hei..jeg har et problem med varmen på dataen..den er alltid så fryktelig varm. den har vært helt oppe i """ 92 GRADER """ Den ligger vanligvis på 60-70... er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet, så vær så snill å skriv her. Mvh. glenn Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Når er det den er oppe i 92 grader? Det er viktig at viften på maskinen får muligheten til å ta inn luft. Så du må passe på at du ikke setter ned maskinen noe sted slik at viftehullet blir tett, feks. i senga eller lignende. Det kan også være en løsning å rense maskinen for støv, etter dette vil du nok merke at temperaturen blir lavere. Velkommen til forumet! Endret 10. oktober 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Grix Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Min bærbare var oppe i 103 grader en gang. Jeg støvsugde viftehullene på svak styrke, det fikset det Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Når du evt. skal støvsuge maskinen, så slå av maskinen og ta ut batteriet. Støvsugingen kan skape statisk elektrisitet inni maskinen, som kan være skadelig. Lenke til kommentar
g_la94 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg skal prøve å rense vifta, men det er jo ikke lenge siden jeg kjøpte den,,så det kan da ikke være så mye støv i den..men takk uansett :!: Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Det kan også være at maskinen har fått seg ett kakk og at kjøleren har løsnet. Du kan prøve å legge en bok eller lignende under maskinen helt bakerst slik at den blir hevet bra bordet litt, på denne måten vil viften lettere få tak i frisk luft. Lenke til kommentar
g_la94 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 ja..kan prøve det..tror ikke den har fått seg noen smell, eller ikke som jeg kan huske hvertfall ^^ Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du kan undervolte den: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824 Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvordan finner du den tempraturen liksom ? med software? bios? Lenke til kommentar
nErD123 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 mitt tips prøv alt ;P støvsug+pass på at du ikke tetter vifta, pcn til en kompis gikk varm hele tida og han skjønte ikke hvorfor, så la vi en liten mento i hvert hjørne også funka det Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvordan finner du den tempraturen liksom ? med software? bios? Du kan feks. bruke programmet SpeedFan. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg liker HWMonitor bedre. Speedfan er forøvrig beregnet til stasjonære pga regulere rpm, men viser sikkert riktig temp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå