Gå til innhold

Beste sted å "se på tv"?

Anbefalte innlegg

Var en tur på elkjøp i sandvika, men det var ikke lett for meg å se noe serlig forskjell på tvene :hmm: .

Etter en stund ble jeg informert av en selger at demoen som loopet på skjermene ikke var i HD. :w00t:

Jeg tror ikke det bare er jeg som da har vansker for å se fordelen med full-HD vs HD-ready.

Hvor burde jeg gå for å kunne sammenligne skjermer skikkelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen steder du får sammenlignet TVene skikkelig. Det du må gjøre er å spørre betjeningen om fjernkontrollen og stille de inn så godt du kan selv, og se hvilke muligeter som ligger i skjermene. Eventuelt be dem kople til noe bedre kilde for å se HD.

De fleste TVene trenger du bare å stille om til noe annet enn Standard. De pleier å være noen ferdige innstillinger å velge i mellom. Standard er som reget klargjort for utstilling i butikk, altså ikke bra for vanlige hjem.

Det andre er å sette deg ned foran PCen og lese igjennom hva folk sier om TVene. Her er nok AVforum.no ett bedre sted å lese hvordan folk opplever skjermene, der er det ofte mange dedikerte tråder for forskjellige TVer og modeller.

Har selv kun gått etter hva jeg har lest på nettet og blader før jeg har valgt TVer, har ikke vært skuffet til nå. Var en runde å kikket tidligere i år før jeg kjøpte ny TV, og ble ikke klokere av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...