Ragglefanten Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 hei jeg og noen andre seller litt fisk og skall dyr så jeg pleier og selle levende fisk og noe sløyet i kjøle boks spørsmålet er da kan jeg bruke dry ice (tørr is) i stedet for vanlig is i kjøle boksen med fisk i Lenke til kommentar
Jomo Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er veldig usikker... Mener å tro tørris er under konstant overgang til gass, og bør derfor ikke oppbevares i en lukket beholder. Trykket vil jo øke og tilslutt forårsake at beholderen vil eksplodere. Hvis man arbeider med karbondioksid bør man vite at gassen er tyngre enn luft og vil synke til bakken. Kommer den i kontakt med vann blir den vel gass og vanndamp? Lykke til:) Lenke til kommentar
Ragglefanten Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er veldig usikker...Mener å tro tørris er under konstant overgang til gass, og bør derfor ikke oppbevares i en lukket beholder. Trykket vil jo øke og tilslutt forårsake at beholderen vil eksplodere. Hvis man arbeider med karbondioksid bør man vite at gassen er tyngre enn luft og vil synke til bakken. Kommer den i kontakt med vann blir den vel gass og vanndamp? Lykke til:) takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå