Gå til innhold

Enorm musepeker i Windows 7

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert W7 x64, og plutselig under installasjon av programmer, ble musepekeren min 4 ganger så stort. Den vil ikke forandre seg tilbake, og når jeg velger andre typer musepekere, og størrelser på dem, så forandrer typen seg, men den er fremdeles 4 ganger så stor. Jeg har restartet flere ganger, og det var tilsynelatende vekk, men etter litt bruk så blir den plutselig stor igjen. Jeg vet ikke om det er en hurtigtast eller noe som setter det i gang, men det er utrolig irriterende. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tittet igjennom der, men klarer ikke finne noe som passer. Tror jeg har vært igjennom det meste av mus innstillinger nå, men dette slår seg av og på med jevne mellomrom. Jeg får store pekere i spill også, seneste nå i WoW hadde jeg stor musepeker der også.. Fatter ikke hva det er. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har tittet igjennom der, men klarer ikke finne noe som passer. Tror jeg har vært igjennom det meste av mus innstillinger nå, men dette slår seg av og på med jevne mellomrom. Jeg får store pekere i spill også, seneste nå i WoW hadde jeg stor musepeker der også.. Fatter ikke hva det er. :dontgetit:

Har du vært innom egenskaper for mus og oppsett/ pekere. Standard skal det stå på Windows

Aero(systemoppsett)

Der får en justert størelsen på pekeren.

Men du har vel allerede testet det!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne, har samme issue. W7 x64.

Noen ganger blir den plutselig svær, og noen ganger blir den normal igjen av seg selv etter en stund. Har ennå ikke funnet ut om det er en eller annen tastekombinasjon som gjør det, eller om det er helt tilfeldig.

Flere ideer?

edit: jeg ser trådstarter og en annen med samme problem også har diskutert det her (og videre i samme tråd):

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14639054

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Det gjør ikke jeg. Kjører kortest mulig pekerhale isteden, siden jeg plukket opp at det fjerner størrelsesproblemet.

Imidlertid forsvinner også pekeren når den er i form av tekstmarkør samtidig som den står i ro. Den er synlig mens jeg beveger den, eller dersom den transformeres til andre typer peker-ikoner. I tillegg prøvde jeg Trackmania Naions Forever nå i sted, og der var det ingen peker i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...