Gå til innhold

Ønsker å være en del av Forsvaret

zonata

Anbefalte innlegg

Panserbataljonen er ikke mekanisert infanteri. De er kavaleri.

Det er forsåvidt korrekt. Det jeg antok var at personen(e) her var interessert i infanteritjeneste, og da er stormeskadronene i Panserbataljonen mulig aktuelle avdelinger (og derfor valgte jeg da å kategorisere Pbn under mekinf.). TMBN, som nevnes, er jo kanskje det mest aktuelle tilbudet om man skulle ønske å fortsette etter endt førstegangstjeneste!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt kontakt med Vernepliktsverket. For å komme inn i førstegangstjenesten må jeg til legen og oppjustere helseprofilen min. Jeg tror det burde gå bra, men nå er jeg ikke i samme aktivitet som før, så kan være jeg er like "skadet" som før.

Må i tenkeboksen med spørsmålet om jeg skal prøve. Har bosatt meg, startet å studere. Hadde vært mye lettere om jeg ikke var kommet så langt som i dag. På en annen side, så er jeg fortsatt bare halvveis i første semester.

Til andre som brenner for Forsvaret, så må jeg bare takke for at dere viser det her i forumet. Mange vil ikke i Forsvaret, og er mye lettere å fokusere på de, enn de som faktisk ønsker å ha en så god som mulig erfaring hos Forsvaret. :)

Kan forresten søke Luftfartskrigskolen uten fullført verneplikt, kanskje noe for meg? Mulig lettere å slutte på Universitetet dersom jeg vet at det venter en utdanning. Men realiteten er vel i bunn og grunn at det er utrolig vanskelig å komme inn der, men enda vanskeligere dersom man ikke forsøker.

Lenke til kommentar

Lykke til med valget ihvertfall. Ikke et lett valg å ta. Men skal du likevel inn i forsvaret en dag, så er det mye å glede seg til og noe å grue seg til. Blant annet får du møte mange kule mennesker og (forhåpentligvis) et godt fellesskap både under tjenesten og på kveldstid. Merker nå at det blir gøyere og gøyere jo lenger i tjenesten vi kommer. Mer feltøvelser i skog og man utvikler et godt forhold mellom befal og rekrutt når man blir bedre kjent med omgivelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...