ignoreme Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hei Sliter litt når jeg skal putte tekst inn i en div. Har lagt med bildet og kode av hvordan ting blir. Hva gjør jeg galt? Teksten splitter opp DIV som dere ser på bildet + att <p> nekter og flytte seg dit jeg vil. Hvorfor blir det slik? Også skulle vel nettsiden ha vært sentrert? Den skalerer riktig men blir aldri helt på midten Bildet av hvordan ting blir: CSS filen: body { margin:0; padding:0; background-image:url(images/spacer.gif); width:100%; height:100%; background-repeat:repeat; } #bakgrunn { position:relative; width:790px; margin:auto; min-height:100%;} * html #wrap {height:100%;} #venstre {background-image:url(images/Untitled-5_02.gif) width:269px; height:auto;} #venstremeny {background-image:url(images/venstre_meny.gif); width:295; height:min-128px;} #innhold {background-image:url(images/venstre_innhold.gif); width:780; height:min-128px; margin-left:295px;} #meny {background-image:url(images/Untitled-5_03.gif); width:1075px; height:190px;} #meny p {margin-top:10px; margun-left:325px; display:block;} #copyright {background-image:url(images/copyright.gif); width:1075px; height:110px;} #bunn {background-image:url(images/Untitled-5_10.gif); width:1075px; height:124px;} #bunn p {margin-top:10px; margun-left:325px; display:block;} Html filen: <html> <head> <title>Test</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> <div id="bakgrunn"> <div id="meny"> <p>test meny</p> <p>test meny</p> <p>test meny</p> </div> <div id="venstremeny"> test <br /> test <br /> <div id="innhold"> test test <br /> test test <br /> test test <br /> test test <br /> test test <br /> </div> </div> <div id="copyright"> <p>test copyright</p> </div> <div id="bunn"> </div> </div> </body> </html> Takker for all hjelp jeg måtte få Har sotti å prøvd lenge nå, som dere kanskje så på posten min igår. Endret 11. oktober 2009 av mreinha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå