zipper Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 har nettopp fått mitt epox8rda+, men når jeg setter minnet på 400 mhz, og aggresive innstillinger (cl2 o.s.v), så vil ikke pc'en boote skikkelig. fungerer kun på 400mhz cl.2.5. (noe som heller ikke gikk i starten) mener at minnet mitt burde klare det fint (twinmos 3200 Winbond). Når jeg prøver å overklokke prossesoren (2100+ t-bred B), samme hvor lite det er, så vil heller ikke pc'en starte, kommer en alarmlyd fra speakeren, og jeg må inn i biosen og stille tilbake igjen. lurer på om det er et bios-problem, men saken er den at hovedkortet finner ikke diskettsjonen. "floppy disk failed", noe sånt står det. jeg kan vel ikke flashe biosen uten floppy? Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hadde du ikke diskettstasjon sa du? Og du får floppy disk fail, så må du inn i BIOS og disable auto floppy seek (eller hva det heter) Jeg mener jeg fikk noe av de samme feilmeldingene ved klokking, hw har jo testa kortet så de vet nok mer. Lenke til kommentar
zipper Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 jeg har diskettstasjon, men biosen finner den ikke. trur ikke det er noe sånt å disable, men skal sjekke så snart jeg kan. er det mulig at det hjelper å flashe biosen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå