Gå til innhold

Gamer laptop. Max 10 000 kr

leland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen hjelpe og finne en gamer laptop til Max 10 000 kr?

Takker for alle svar! :innocent:

Jeg har i en uke, fjorten dager grublet på det samme :p

Først prøvde jeg å se om ACER AS5737Z (til bare kr 5.000) var tilstrekkelig, da jeg syns det gir utrolig mye for pengene, da den også har 3 års garanti. Men, grafikkløsningen ble nok i svakeste laget, og jeg grublet videre.

Både Acer og Asus har noen veldig flott maskiner til ca. 7.000 med grafikkort på 1 GB!

Vel, jeg er ikke så kjent med grafikkort, så jeg leste meg grønn her på forumet, og fant denne oversikten over grafikkort.. Den viser hva de forskjellige kortene klarer, og nå er jeg på vei til å bestille en;

Multicom Kunshan W860

Men før jeg kom så langt, så tittet jeg både på Multicom Compal KHLB2 og Multicom Xishan W760 -> begge vil havne innenfor budsjettet ditt, og ettersom hva jeg har lest her på forumet, og hva jeg har sett i de forskjellige nettbutikkene, så skal det være vanskelig å slå de to. Var på nippen til å slå til på en av de to, eller denne Multicom Kunshan M860. Men altså, jeg er på vei til å ta den ultimate løsningen på problemet ditt :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg sikler etter en W860CU jeg også =) men min M860TU har gitt meg enormt mye glede de siste 13 månedene :) Kanskje når neste modell kommer :p

Husk at 1GB minne til skjermkortet har lite å si i middelklassen. Ingen av de korta er så gode at de klarer å utnytte hele 1GB. Ikke alle high-end stasjonære skjermkort har 1GB minne engang.

Lenke til kommentar

For beste gamer laptop til max. 10.000 kroner er nok en oppkonfigurert Multicom KHLB2 det beste valget. Er du villig til å betale 3000-5000 ekstra oppå dette kan du få en W860 evt. W860 med GTX280M som vil gruse KHLB2, og alt annet priset under 15 store, i spillytelse.

Vil du ha en brand-maskin ala Acer, HP, etc. er Acer Aspire 5935G å anbefale, denne har GT240M som er sammenlignbar med HD4650-en som sitter i KHLB2. Når det er sagt vil selv en basis KHLB2 (som koster ca. 7200) overgå 5935G i ren spillytelse.

Lenke til kommentar
... og nå er jeg på vei til å bestille en;

Multicom Kunshan W860

Men altså, jeg er på vei til å ta den ultimate løsningen på problemet ditt :dribble:

Da er den bestilt, med følgende konfigurasjon;

- 15.6" Wide LED HD+ 1600x900 matt (non-glare)

- Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x2GB)

- 320GB SATA 5400RPM 2.5" - men, maskinen skal leveres uten harddisk

- GeForce GTX 260M 1GB

- Standard DVD-brenner

- Bluetooth (ikke valgt)

- 3G (ikke valgt)

- Operativsystem (ikke valgt)

OS = Win 7 full 64 Bit Ultimate eng., eller norsk. Kommer ann på om den norske er blir sluppet ut den 22. oktober.

I påvente av at SSD diskene faller enda mer ned, velger jeg Seagate Momentus 320/7200 disk jeg har liggende ubrukt. Bluetooth og 3G har jeg på min Thinkpad T61, og Blue-Ray føler jeg ikke så stort behov for at jeg vil spandere noe på det. Ikke nå.

Regner med å få mye bedre service fra Multicom enn fra IBM/Lenovo. Regner også med at de klarer å levere bedre kvalitet enn Lenovo. Hadde en Lenovo Thinkpad T400 her for en mnd. siden. Toppspesifisert, og hovedkortet gikk etter 14 dager. Min IBM Thinkpad T60 har reist oftere enn meg, og det er registrert flere enn 11 saker på den hos Lenovo service. Likevel nekter forhandler og Lenovo å bytte maskin. Nå går vel den saken inn til Forbrukerombudet, med krav om heving av kjøpet. Vel, vel. Vi for se, men om andre vil kjøpe Lenovo, så anbefales kjøp av en reservemaskin, slik som jeg har vært nødt til.

Lenke til kommentar
Min mening er kanskje litt biased, men Clevo/Sager leverer utrolig bra produkter. Veldig fornøyd med min!

Jeg ville valgt bluetooth. Er veldig greit å ha!

Gratulerer med en veldig bra laptop! Trur du blir godt fornøyd!

Bluetooth er kjekt å ha, men når jeg omtrent aldri bruker det, så ser jeg ikke vitsen med å betale ekstra for det. Har SE 995 nå, og bruker vanlig USB kabel. Da får jeg ladet, og til å skrive SMS osv bruker jeg MyPhoneExplorer. Kjempe program, bitte lite og bedre enn programmene fra SE. Har brukt det programmet siden det kom.

Om det er større behov for BT så har jeg en reserve maskin (T61) med både BT og 3G.

Lenke til kommentar
For beste gamer laptop til max. 10.000 kroner er nok en oppkonfigurert Multicom KHLB2 det beste valget. Er du villig til å betale 3000-5000 ekstra oppå dette kan du få en W860 evt. W860 med GTX280M som vil gruse KHLB2, og alt annet priset under 15 store, i spillytelse.

Vil du ha en brand-maskin ala Acer, HP, etc. er Acer Aspire 5935G å anbefale, denne har GT240M som er sammenlignbar med HD4650-en som sitter i KHLB2. Når det er sagt vil selv en basis KHLB2 (som koster ca. 7200) overgå 5935G i ren spillytelse.

Skal kjøpe meg laptop til rundt 8000kr og det står mellom 5935G og KHLB2. I den prisklassen er det ikke mye rom til oppkonfigurering av KHLB2, noe som gjør at jeg ikke får en ideell prosessor. Vet det er et banalt spørsmål siden en må ta stilling til hva pcen skal brukes til osv., men hvilken laptop hadde dere valgt hvis valget stod mellom en lite oppkonfigurert KHLB2 og 5935G?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg laptop til rundt 8000kr og det står mellom 5935G og KHLB2. I den prisklassen er det ikke mye rom til oppkonfigurering av KHLB2, noe som gjør at jeg ikke får en ideell prosessor. Vet det er et banalt spørsmål siden en må ta stilling til hva pcen skal brukes til osv., men hvilken laptop hadde dere valgt hvis valget stod mellom en lite oppkonfigurert KHLB2 og 5935G?

Selv minimumskonfigurasjonen av KHLB2 til 7199,- vil levere bedre spillytelse enn 5935G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...