Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stoppet opp og har høyfrekvent lyd fra Psu

Anbefalte innlegg

Hei maskinen har stoppet opp når eg kom tilbake og skulle se hvorlangt den hadde kommet i oppdatering av iPhone, jjeg forlot maskinen mens jeg så den ville holde på en del minutter og når jeg kom tilbake så var alt svart.

Prøver bryter på strømforsyningen og hører da en høy frikvens tynn lyd. Har skiftet til en annen strømleding utvendig for å sjekke ut det, men ellers ikke gjort noe etter at dette hendte.

Har fungert fint denne maskinen siden januar2008,så håper noe har et tips hvor jeg skal begynne og feilsøke ?

Club 3D GF 8800GTX 768MB

HDD WD 500Gb S-ataII

1 stk. dvd samsung SHS-183A

Asus P5W DH Delux

Core 2 Duo E6600 2.4

Lian kabinettt

Griffnin95

post-17577-1255200425_thumb.jpg

Endret av griffin95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ugh, etter bildet å dømme er det en Hiper strømforsyning, har ikke hatt annet enn problemer med det merket, så jeg tipper at strømforsyningen har tatt kvelden.

Hei det stemmer , det er Hiper 580w men hvordan sjekke ut om det er kun denne det er noe galt med.

Hvordan måler en seg frem om den er i orden ?

Og der er vel garanti på den enda, da den er kjøpt i jan.2008

Griffin95

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Takker for raskt svar, skal se om jeg klarer å få det til i kveld, må erstatte batteriet i mulimeteret.....kan jo litt elektro fra før. Følte meg bare litt mettet etter en masse tull med oppgratering av mac og snow leopard samtidigt.

Monodrive

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Som sagt, det er en hiper 580w, i en periode kom det opp tråder om den psuen stort sett hver dag.

Koble den fra alt, kortslutt grønn og svart ledning på atxkontakten, (den store 24pins-kontakten).

Du trenger ikke multimeter for det, du ser med en gang om viften starter eller ikke.

Lenke til kommentar

Koble den fra alt, kortslutt grønn og svart ledning på atxkontakten, (den store 24pins-kontakten).

Du trenger ikke multimeter for det, du ser med en gang om viften starter eller ikke.

Ja når jeg fått prøvd ut kortsluttningen, og det stemmer med deres antakelser den hente ikke noe som helst annet enn at denne høyfrikvente lyden kom når bryter ble slåt på.

Så jeg takker for god og rask hjelp, og får videre kontakte Netshop og se om de har grei service og stille opp med.

Bilder tatt med iPhone:

Griffin95

post-17577-1255275653_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...