GeCcO Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Har følgende oppsett i mitt nettverk; Som dere ser er 'ruter 1' koblet til adsl-modemet, mens 'ruter 2' er da koblet til 'ruter 1'. Problmet mitt er at jeg ikke får satt opp dette slik at jeg får sendt gjennom internett fra 'ruter 1' til 'ruter 2' så maskinene koblet til 'ruter 2'. Nettverket forrøvrig fungerer uten problemer og alle maskiner snakker fint med hverandre. ADSL-modemet er koblet inn på wan-porten på 'ruter 1', har da kabel fra en av lan-portene på 'ruter 1' inn på wan-porten på 'ruter 2'. Er dette riktig? Endret 10. oktober 2009 av GeCcO Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvilke instillinger har du på WAN i ruter 2? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Har valgt dynamisk ip og da lagt inn primær og sekundær DNS fra telenor. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Problemet er sikkert ipkonflikt. Logger du inn på router2 og endrer ipadresse fra 192.168.0.1 til f.eks 192.168.1.1 så vil det trolig fungere som bare det :-) Hvis du ønsker kontakt mellom maskinene dine, så er det bedre å sette opp begge DIR-635 som switch og aksesspunkt. Dette gjør du ved å slå av DHCP-LAN på routerne og koble nettverkskabel fra routermodem i LAN på DIR-635. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå