Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med moped!

Eivar

Anbefalte innlegg

Hei,

I stad når jeg kjørte mopeden min, så stoppet motoren plutselig..

Helt uten noe forvarsel: var ikke noen lyder eller den kjørte ikke på en spesiell måte rett før.

Det er en motorhispania furia, 2001 modell.

Jeg har nylig byttet kjedestrammer på den men jeg tror ikke at dette kan ha noe med det å gjøre, eller?

Noen som har noen forslag til hva som kan være ødelagt?

hva skal jeg se etter først?

Og nå vil den ikke starte igjen..

jeg kicker og kicker men den starter ikke. prøvde å dytte den litt bortover og slippe clutchen osv.. men det funka heller ikke... :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yo,

Jeg tok ut tennpluggen og tørket av tappen på den., også slipte jeg den litt med sandpapir også presset den litt ned.,

så satt jeg på den ledningen og holdt tennpluggen mot en skrue på motoren der.. så kicka jeg for å se om jeg så en gnist..

jeg så ikke ei einaste gnist.... :/

vet ikke om jeg har gjort dette riktig?? hvor skal jeg holde tennpluggen inntill?

Lenke til kommentar
yo,

Jeg tok ut tennpluggen og tørket av tappen på den., også slipte jeg den litt med sandpapir også presset den litt ned.,

så satt jeg på den ledningen og holdt tennpluggen mot en skrue på motoren der.. så kicka jeg for å se om jeg så en gnist..

jeg så ikke ei einaste gnist.... :/

vet ikke om jeg har gjort dette riktig?? hvor skal jeg holde tennpluggen inntill?

du må hode den mot noe metall (jording) . men prøv å ta med pluggen til en bensin stasjon så får du en ny en. det koster ca 45.- ta med pluggen dit så får du en helt lik en!.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet engang jeg, det var også pluggen som ikke ga gnist i det hele tatt, den var søkkvåt!

Det var fordi jeg hadde kjørt med choken på hele tiden, så når jeg trodde den var av, så var den på, og omvendt! xD

Så vær sikker på at du ikke gjør samme feil som meg. xD

Lenke til kommentar
Pluggen var mere svart tror jeg. vet du hva det betyr?

nå har jeg kjøpt ny tennplugg. har ikke fått satt den på og prøvd den ennå, men gjør det i morgen tror jeg.

håper det funker!! kryss fingrene..

Om plugger var svart får den for mye bensin...

Men brøv med ny plugg du :) Så kan det hende den går :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...