xibriz Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har ett litt irriterende problem. Hendelsesforløpet er som følger: 1. Jeg kjøpte komponenter å bygde de inn i ett kabinett. Alt fungerte. 2. Jeg flyttet over alle komponentene til ett annet kabinett (en casemod). Alt fungerte. 3. Jeg flyttet over alle komponentene tilbake til det opprinnelige kabinettet. Når jeg skulle starte PCen virker det som at den bare får ett støt av strøm. Alle vifter starter å spinne opp. Etter mindre enn 1 sec er alt over å PCen er av. Den vil altså ikke starte. 4. Jeg tar ut alle komponentene å kobler de sammen på bordet for å feilsøke. Alt fungerer. 5. Etter noen måneder kobler jeg alt sammen i kabinettet igjen. Den nekter å starte. Virker nesten som en jordingsfeil eller noe? Tror dere at en strømkontakt kan ligge mot kabinettet å forårsake dette, eller noe annet? Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 har hatt denne feilen selv når jeg bygde min nye maskin. Da jeg hadde dette problemet så hadde jeg en jordingsfeil, hos meg var det at hk-platen ikke var helt rett og ga tilkoblingspuker bakpå hovedkortet. Altså, feilene kan være mange, men mest sannsynelig så har du en jordingsfeil, se over alle skruer og kontakter på kabinettet Lykke til! Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Ja det virker jo sannsynlig. Synd at jeg har brukt 2 timer på å montere alt fint, gjemme kabler o.l., å nå må jeg skru opp hele greia Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Var det jeg måtte selv også, irriterende!! Endret 10. oktober 2009 av Splinten Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Etter nermere unersøkelse viste det seg at en skrue på lydkortet lå intill en av to pinner til en kontakt som var til en temperatursensor på hovedkortet! Greit at ting skal være trangt, men når ludkortet følger med hovedkortet kan dem jo beregne med enn 1mm klarning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå