Gå til innhold

Browsing på visse sider går ulidelig tregt, og gir 100% last

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvor dette hører hjemme, så jeg poster det her.

Problemet er veldig rart. Ved browsing på visse sider, særlig sider med php-script (f.eks hw-forumet, nforce), går cpu-lasten til værs. Dette begynte nå på mandag. Jeg har gjort alt jeg kommer på at ting: sjekket for virus, trojanere, spyware, adware, portangrep, oppdatert systemet (w2k) og dunket hodet i tastaturet. Intet har hjulpet.

Innleggskriving på forumet er som å skrive til Word XP på en 286. Jeg kan skrive en 100 tegn før det første tegnet dukker opp.

Nå skal jeg prøve Opera i ren desperasjon. Andre tips mottas med takk.

Her er bilder:

Cpu-last

Det er IE som forårsaker disse toppene. Helt i begynnelsen svelger en enkelt svarsesjon her på forumet 100% cpu!

Kjørende programmer

I prosessen fant jeg imidlertid en deilig program som har en horribelt kodet avinstallasjonsrutine, den ender opp i å spise opp alt tilgjengelig minne! Se commit charge peak, den overskrider maks! :o

Minnedeallokering? Bah.

Gøy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal dere opera-elskere alltid hakke på de som liker IE? Plager vi dere kanskje..? Mannen spurte om hjelp med IE, ikke om hvilken browser DU bruker...

Sorry, kan ikke hjelpe deg, men du har iaf min sympati. Hadde det samme problemet selv før hd'n min ble kasta ut av vinduet (4. etg med container rett under. Hd først, støvsuger etter. Hd "litt" most). Fresh install med null bugs :D

Lenke til kommentar

Min stemme går også til å beholde opera :)

Men for å avinstalere explorer går du vel inn på kontrollpanel-Add/remove programs-Windows components.

Så for å innstalere det igjenn kan du gå her

Edit: Det sletter bare snarveiene :oops:

Prøv å innstlaer det over den gamle via linken over.

Lenke til kommentar
Det er smart og fortsette å bruke opera, akkurat som omtrent alle andre eg kjenner gjør etter at IE har klikket.

Jeg forstår at du mener vel, men det er en nokså meningsløs løsning.

Min stemme går også til å beholde opera.

Nei, det er ikke et alternativ.

Jeg har prøvd 'full' avinstallering og reinstallering, men det virket ikke. B0rk b0rk b0rk.

Lenke til kommentar

Du kunne jo tatt en kopi av C: disken, tatt en kjapp reinstall av win2k. Da finner du raskt ut om det er hardwaren som er fucked. Noe jeg tviler på det er.

Kanskje det er java-emulatuoren i IE som tuller seg?

Lenke til kommentar
Du kunne jo tatt en kopi av C: disken, tatt en kjapp reinstall av win2k.

Nei, det gidder jeg rett og slett ikke. :)

Da finner du raskt ut om det er hardwaren som er fucked. Noe jeg tviler på det er.

Jeg har vel egentlig ikke vurdert at det kan være hw-relatert i det hele tatt.

Kanskje det er java-emulatuoren i IE som tuller seg?

Hm. Mulig. Skal prøve litt avskruing her og der. Takk for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...