Gå til innhold

Kan jeg faktisk klare å slutte å røyke!?

Venerable

Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette i håp om at det kan hjelpe det psykologiske aspektet, fordi jeg har nettopp flyttet inn i min nye leilighet. Noe jeg så på som en perfekt mulighet til å slutte å røyke. Da jeg ikke har lyst å ødelegge en flunkende ny leilighet med ekle gule vegger og vond lukt. Og å stå utendørs å røyke er uaktuelt.

Så jeg har nå kjøpt inn masse snus, noe jeg begynner å like mer og mer. Og selv om røykpakken ligger rett forran meg er det bare litt irriterende. Grunnen til at jeg tenker såpass mye på det, tror jeg er mer fordi jeg forventet at det skulle være så mye verre.

Jaja, satser på at det går godt. Er første gangen på 7 år at jeg virkelig er interessert i å slutte. Det kan være lenge til neste hvis jeg ikke klarer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det positive er at du kan forsette å ruse deg uten å ødelegge oksygen opptaket. Kondisjon. Så luft er liv, du puster godt og føler deg mer ve og vel i tillegg til at du nyter nikotin rusen. Det er egentlig bare positivt. Skal en røyke trenger en ikke å kjederøyke. Røyk smaker ikke så godt inne som det gjør i frisk luft. Det er liksom mye bedre å nyte røyk i frisk luft, samme er det med mat, ingen vits å røyke inne uansett enn i en stue. Kan ikke sove i røykeluft. Bare av og til for nostalgi og sjov. Begynn å sykkle, evt løpe, bare 1 gang, verdsett det lille du har av kondisjon. Hvis jeg røyker i bakrus så tar jeg paralgin forte for å komme over nervene, som blir enda verre. Røyk er kun godt når du har god energi, frisk og langt vekke ifra ørska. For å poffe trykket. Men nikotin gjør det bedre, gir på en måt en bedre rus med tanke på det jeg sa om luften. Men røyken gir et kjappt kick om morningen. Er kjekt i sosiale sammehenger av og til. Trenger ikke gå ut av leiligheten for å røyke, du kan røyke når du er på fest, på jobb. på vei til bussen. Igjennom byen, på cafe ute. I helger. Gjør røyken om til noe annet enn det har vært. Som en flaske øl liksom. Du sitter ikke på soverommet og drikker øl hverdag. Ergo røyk minst mulig, røyk på en annen måte. Det med avhengighet er ikke helt fullt dekkende. Det handler også om at røyk er en antagonist for stress. At noen folk blir veldig aggressive uten en antagonist. Så arv og miljø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...