Gå til innhold

Nylige erfaringer med komplett ?


Anbefalte innlegg

Har handlet fra tre forskjellige nettbutikker det siste halve året.

Komplett, netonnet og netshop

 

Komplett var utrolig kjappe med og sende ut varer, en time etter bestilling. Var feil på HK, fikk igjen pengene uten problemer.

 

NetonNet normal leveringstid, pluss for lav frakt og billige varer

 

Netshop helt grei leveringstid.

 

Men som andre sier her, når jeg skal handle inn flere ting på samme tid velger jeg som oftes komplett, hovedsaklig pga butikkens gode renome, aldri hatt problemer med returer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

handler hovedsaklig hos ps.no når det gjelder deler til pc.

men komplett blir gjerne valg nummer to når ps.no ikke har varen inne.

så langt har jeg ingenting og klage på.

har alltid fått varen inne tre dager.

har handlet hos komplett i 4-5 år tror jeg.

so far so good.

Endret av rbr
Lenke til kommentar

:dribble: jeg synest Komplett er en veldig fine netthandel å kjøpe hos.

kanskje litt dyrt i forhold til utenlandske nettbutikker men dette veies opp med kundeservice og reklamasjon.

når jeg skal handle, så går jeg først til " komplett " og ser jeg at det bare noe kroner forskjell " fra 0 til 200 " ( som er lite sannsynlig ) så handler jeg.

Lenke til kommentar
Har alltid handlet hos komplett. fin leveringstid etc etc.

Kjøpte en maskin hos de for et par måneder siden som har vert inne på reparasjon 3 ganger nå og fungerer fortsatt ikke. Svekket tilliten til de litt kanskje =(

 

Er det en HP laptop?

 

 

Nei, en Komplett stasjonær som de har satt sammen.

Husk at ved tredje reklamasjon for same feilen har du krav på å få hevet kjøpet. (vis du har lyst) :hmm:

 

Skriveleif

Endret av Sigurdl
Lenke til kommentar

De siste gangene jeg har bestilt noe fra Komplett og Netshop (som har vært på lager) så har jeg fått varene en dag før fra Netshop. Varene har blitt bestilt med mindre enn 30 minutters mellomrom. Det er mulig at jeg bestiller på et tidspunkt på dagen som passer bedre med Netshops rutiner for lagerhåndtering, men p.g.a. dette og det at Netshop som regel er litt billigere så har jeg endt opp med å kjøpe litt mer hos Netshop i det siste.

 

De returene jeg har hatt har gått sånn passelig greit begge steder, men det ser ut til at Netshop har lang svartid på supportspørsmål nå.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kjøpte et demoanlegg fra Komplett, anbefaler ingen å gjøre det.

De har tydeligvis elendige interne rutiner og glemte levere fjernkontroll til meg.

Fikk aldri en beklagelse eller kompensasjon for 2 bomturer til postkontor, de presterte å sende 2 helt gale fjernkontroll før de etter 3 uker fikk hjelp av noen som kan jobben sin (3.part) som sendte meg riktig kontroll.

 

Har ikke fått avkreftet at policy i returavdeling er å:

* Aldri innrømme feil

* Aldri beklage

* Ikke informere om status på saken

 

Møkkafirma, hvis du må returnere!

Endret av BBakken
Lenke til kommentar

Bestilte noe småtterier for over en måned siden hos Komplett.No

 

Bestillingen har stått på vent til i går da jeg annulerte bestillingen.

 

Var gått ca 40 døgn siden bestilling, og syntes det var i drøyeste laget.

 

Fikk fatt i det meste på Ebay og har mottatt dette forlengst.

 

Gikk også over en måned før jeg fikk PC som jeg bestilte hos Komplett.No

 

Skal bygge en ny PC, og blir høyst sannsynlig å bestille komponenter ett annet sted, kan ikke vente uker og måneder på deler.

Lenke til kommentar

Har hatt litt blandede erfaringer med komplett. Siste erfaring er svært dårlig. Bestilte en vare i midten av januar, det stod i prisguide her at de hadde 1-3 stk på lager. Da jeg gikk inn på nettbutikken, stod det at de skulle få inn et visst antall på lager om få dagers, jeg antok likevel at det ville gå ganske raskt. Ubekreftet dato og antall ble stadig endret i hytt og pine, og på et gitt tidspunkt ringte jeg inn for å få bekreftet om varene ville komme denne gang. De svarte at nå kunne jeg stole på det. Likevel ble det igjen en utsettelse, denne gang til langt ut i mars måned. Stanser den ordren og bestiller et annet sted!!

 

For meg ser det ut til at på varer de har en god pris, så kommer varen aldri inn på lager, de utsetter og utsetter til kunde gir opp. Varen skal bare stå der i prisguiden for å få butikkens priser totalt sett til å fremstå lavere enn de er. Varer de har en høy pris på har de aldri problemer med å levere i tide. Dette gjentar seg for mye til at det er en tilfeldighet. Men de er ikke alene om å oprere slik, jeg har også sett enkelte andre nettsjapper gjøre det samme.

Det er utrolig irriterende og det tar alt for mye av dyrebar tid for kunder å sitte og vente på varer som aldri kommer, samt tiden en bruker på å stadig gå inn og sjekke hvordan det ligger an.

 

Hardware.no /prisguiden bør begynne å sende ut advarsler mot denslags virksomhet, og markere at de følger med - da slik manipulering av priser kan gi butikker en feilaktig høy plassering som "blant de billigste" på nett.

Lenke til kommentar

Nå har de nok en gang manipulert listen på varen jeg hadde bestit. Før i dag stod det 10 stk ubekreftet til 9. mars. Nå står det 1 stk til samme dato. Slik har antall og ubekreftet leveringsdato variert hele tiden siden varen ble bestilt. Noe sier meg at denne varen aldri kommer til å komme inn på lager. I hvert fall ikke til den prisen de reklamerer med. Dette er jeg overbevist om er taktikk for å se billige ut på total antall varer. Som sagt lenger opp, så skjer ikke det samme med varer de ikke er billige på...

Lenke til kommentar

har alltid hatt god erfaring med komplett.. selv om jeg har driti meg ut og bestilt ting som ikke passet helt osv, så har jeg fått returnert det uten problem. så om jeg skal bestille noe jeg er usikker på, går jeg alltid på komplett. da vet jeg at retur ikke er no prob.

synes det er ok pris, hvertfall til sånt småtteri jeg skal ha. bra leveringstid også :)

Lenke til kommentar

Du må hente pakka innen 14 dager (tror jeg), så det bør gå fint.

 

Det er riktig. Når pakka er klar til å hentes, så kan man på forhånd ha valgt å få melding om det, enten på e-post eller tekstmelding. Når det har gått en uke(5 virkedager), så får man en ny melding(påminnelse). Etter 14 dager, så legges varen på lager og håndteringsgebyr påløper. Så husk å avbestill, om du ikke vil ha varen!

 

http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=pickuppoint-hovedside

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...