aarolilja Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) #DU KAN HOPPE OVER ALT FREM TIL NESTE "#"-LINJE OM DU IKKE GIDDER LESE hei, jeg er ganske newbie når det gjelder cms. har såvidt rotet med Joomla for noen år siden, da jeg var med i en Nexuiz klan, hehe. men nå er historien en annen. jeg har en side som skal lanseres. per nu benytter den seg av et middelmådig bloggsystem som ikke gir meg mye tilgang på noen konfigurering. nå skal jeg altså lansere den på et nytt domene, og har tenkt å ha så full kontroll som mulig. allerhelst skulle jeg ha skrevet alt selv, men sett bort fra HTML skills fra 90-tallet, er jeg redd mine evner ikke er tilstrekkelig imponerende. så derfor er nok et CMS neste stopp. #LES DETTE! hva jeg har behov for (vil muligens oppdateres): (-siden er på mange måter en blogg, d.v.s. ting er post-orientert.) -jeg må kunne opprette kategorier. -jeg må kunne sortere postene mine på ulike måter - f.eks etter dato, alfabet og kategori. -det jeg poster i kategori x, y eller z må komme opp på en index, hvor alle posts kan leses. -alle posts må *veldig gjerne* ha en .html side hver (eller noe som gir samme funksjonalitet) -jeg må kunne referere folk til www.side.net/postN og www.side.net/kategoriN. -CMS *bør* være fri programvare. det er absolutt å foretrekke. et forum må jeg også ha, men dette trenger ikke være inkludert i det CMS som blir benyttet til alt nevnt ovenfor - kan gjerne bruke et eksternt forum, så tips om det mottas også med takk. Endret 10. oktober 2009 av aarolilja Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Det later til at Wordpress kan gjøre alt det du spør om. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Wordpress er mitt foreløpige valg ja... Endret 11. oktober 2009 av aarolilja Lenke til kommentar
hdata Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Liker fortsatt Joomla! best, passer bra uansett om det er små eller store nettsider du skal administrere... Lenke til kommentar
program Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Personlig liker jeg Joomla! og Drupal best. Men for deg kan det nok godt hende at Wordpress er bra. Lenke til kommentar
demilio Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Wordpress er vel laget for det du beskriver her. Jeg anbefaler WP! Lenke til kommentar
adiabatic Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Du bør ha Wordpress. Har selv satt opp hjemmeside med Drupal og Wordpress. Wordpress er mye enklere å sette opp, og mye enklere å bruke synes jeg. Forumet Simplepress er bedre enn noen Drupal forum som jeg vet om. Selvfølgelig kan du skaffe 3.parts gratis forum moduler til Drupal, men integrasjonen har ikke fungert optimalt etter min mening. Ta en titt på min artikkel Wordpress - Hjemmeside på 1-2-3 kanskje den kan hjelpe. Lykke til med valget. Endret 15. november 2009 av adiabatic Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 eh gaice det er langt over en måned siden jeg spurte om dette. har laget wordpress side for lengs. x) men takk for at dere er så behjelpelig! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Da kan det være lurt å trykke på "løst"-knappen på toppen av tråden Gjorde det likegodt for deg jeg Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Da kan det være lurt å trykke på "løst"-knappen på toppen av tråden Gjorde det likegodt for deg jeg åi! trodde helt ærlig at jeg hadde gjort det! beklager så mye. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hehe, det gjør ingenting. Er bare ikke alle som er klar over at den finnes, derfor jeg gjør deg oppmerksom på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå