Gå til innhold

[Løst]hvilket cms bør jeg bruke?

Anbefalte innlegg

#DU KAN HOPPE OVER ALT FREM TIL NESTE "#"-LINJE OM DU IKKE GIDDER LESE

hei,

jeg er ganske newbie når det gjelder cms. har såvidt rotet med Joomla for noen år siden, da jeg var med i en Nexuiz klan, hehe.

men nå er historien en annen. jeg har en side som skal lanseres. per nu benytter den seg av et middelmådig bloggsystem som ikke gir meg mye tilgang på noen konfigurering. nå skal jeg altså lansere den på et nytt domene, og har tenkt å ha så full kontroll som mulig. allerhelst skulle jeg ha skrevet alt selv, men sett bort fra HTML skills fra 90-tallet, er jeg redd mine evner ikke er tilstrekkelig imponerende. så derfor er nok et CMS neste stopp.

#LES DETTE!

hva jeg har behov for (vil muligens oppdateres):

(-siden er på mange måter en blogg, d.v.s. ting er post-orientert.)

-jeg må kunne opprette kategorier.

-jeg må kunne sortere postene mine på ulike måter - f.eks etter dato, alfabet og kategori.

-det jeg poster i kategori x, y eller z må komme opp på en index, hvor alle posts kan leses.

-alle posts må *veldig gjerne* ha en .html side hver (eller noe som gir samme funksjonalitet)

-jeg må kunne referere folk til www.side.net/postN og www.side.net/kategoriN.

-CMS *bør* være fri programvare. det er absolutt å foretrekke.

et forum må jeg også ha, men dette trenger ikke være inkludert i det CMS som blir benyttet til alt nevnt ovenfor - kan gjerne bruke et eksternt forum, så tips om det mottas også med takk. :)

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Du bør ha Wordpress. Har selv satt opp hjemmeside med Drupal og Wordpress. Wordpress er mye enklere å sette opp, og mye enklere å bruke synes jeg.

Forumet Simplepress er bedre enn noen Drupal forum som jeg vet om. Selvfølgelig kan du skaffe 3.parts gratis forum moduler til Drupal, men integrasjonen har ikke fungert optimalt etter min mening.

Ta en titt på min artikkel Wordpress - Hjemmeside på 1-2-3 kanskje den kan hjelpe.

Lykke til med valget.

Endret av adiabatic
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...