Gå til innhold

Åpne porter med statisk ip på D-link ruter

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt og åpne noen porter for å få mest mulig ut av xbox live på xbox 360'en min.

Jeg har fibernett, og da er det en fibernett ruter. Har forwarda alle portene som jeg trenger her, og alt funker perfekt når jeg har xboxen rett i fibernett ruteren.

Men har en D-link ruter, siden jeg skal ha internett til flere pcer. men den vil ikke godta at jeg skriver 192.168.10.20 inn på port forward. Det kommer "IP address for 'XboxLive360' should be within LAN subnet (192.168.0.0)." kommer ikke på live når den er gjennom ruteren, men kommer når jeg er kobla direkte i fibernettruteren.

hva skal jeg gjøre for å åpne portene på D-link ruteren? har forwarda med statisk ip på fibernettruteren, og har satt statisk ip til xboxen. problemet er somsakt at jeg ikke får lagt inn statisk ip på D-link ruteren.

Kan noen hjelpe meg med å legge inn 192.168.10.20 på ruteren? kommer alltid "IP address for 'XboxLive360' should be within LAN subnet (192.168.0.0)."

Har D-link DIR635

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må forwarde portene i D-linkrouteren for maskinene som er tilkoblet den.

Når du kobler X-box i D-link vil den få tildelt en ipadresse som 192.168.0.xxx.

Det er denne adressen du må forwarde port for i D-linkrouteren.

Det enkleste for deg er egentlig å bruke D-link som switch og aksesspunkt. Da slår du av DHCP-funksjonen på LAN og kobler kabel fra routermodem til en av lanportene.

Da holder det at du forwarder i routermodemet som du alt har gjort.

Lenke til kommentar
Du må forwarde portene i D-linkrouteren for maskinene som er tilkoblet den.

Når du kobler X-box i D-link vil den få tildelt en ipadresse som 192.168.0.xxx.

Det er denne adressen du må forwarde port for i D-linkrouteren.

Det enkleste for deg er egentlig å bruke D-link som switch og aksesspunkt. Da slår du av DHCP-funksjonen på LAN og kobler kabel fra routermodem til en av lanportene.

Da holder det at du forwarder i routermodemet som du alt har gjort.

ok slo av DHCP men funka ikke, må jeg flytte TP kabelen fra der det står Ethernet, til en av "internett utgangene ( en av de 5 portene)

Lenke til kommentar

Fint at det funker. Skal du nå routeren, så må du resette den ved å trykke en pennespiss bak til lampene foran blinker (10sek). Du kan da sette opp routeren med en ledig statisk ipadresse i samme subnett som routermodem (f.eks 192.168.10.2). Du vil da ha tilgang til begge boksene via nettleseren.

EDIT: Den funker som en switch nå i tillegg til trådløst aksesspunkt.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...