znophy Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en BluRay for å erstatte min noe aldrende DVD-spiller. Det skal kobles til en Yamaha RX-V461 og en Tatung 32 tommer (usikker på typebetegnelsen). På sikt skal også tv'en forstørres og fornyes, men en ting av gangen. Disse virker som de mest aktuelle: Panasonic DMP-BD80 Pioneer BDP-360 Siden surroundrecieveren ikke er av nyeste dato takler den ikke HD-lyd. Spørsmålet blir da om jeg skal satse på en Pioneer uten analoge koblinger, eller en Panasonic? Og hvordan fungerer disse på en 3 år gammal tv (som jeg tror kun har en HDMI 1.1)? Begge spillerne virker solide. Nå har jeg en Pioneer DVD-spiller jeg er godt fornøyd med. Råd og vurderinger taes imot med et stort takk! Edit: Pioneeren har analoge utganger, men kun 2.0, og jeg vil jo gjerne bruke alle mine høytalere Endret 10. oktober 2009 av znophy Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Ett svar: Oppo BDP-83 Har alle utganger du trenger. Og er den spilleren som gir absolutt mest for pengene om dagen. De fleste BD spillere er så å si like gode på Blu-ray. Men Oppoen går de fleste en høy gang når det kommer til oppskalering av DVD. Noe underlig nok mange BD spillere faktisk sliter med. Av de du nevner ville jeg nok valgt Panasonicen, har fått mye bra kritikk. Men anbefaler virkelig Oppoen i stedet. Den er faktisk også like rask eller raskere på BD avspilling enn PS3. Det sier en del. Begge spillerene du har nevt får du surround i fra med optisk elelr coax utgang. Men ved bruk av analoge utganger så får du ekte HD lyd også. Og der har Oppoen bedre digital-to-analog konvertere enn Panasonicen. Oppoen er fra USA, og med dagens dollarkurs så blir den nokså billig også. Anbefaler trygt kjøpt via Amazon og bruke JetCarrier som videre sending til norge (de tar seg av tolling også). Oppoen er det kun å bytte til en norsk strømkabel så funker den uten trafo. Og den kan lett gjøres sonefri med en chip fra bluraychips.dk (eller noe slikt). Noe som mange bruker og ikke har hatt problemer med. Den blir også straks lansert på det Europeiske markedet under navnet BDP-831. Det er akuratt den samme spilleren, bare med sonesperre for EU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå