Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nye PCen jeg har bygd virker ikke - hjelp!


Anbefalte innlegg

Heisann, først så vil jeg bare starte med at dette er den andre PCen jeg har bygd, jeg kjøpte delene fra Komplett for 3 dager siden og fikk de i går å satt i gang å bygge den.

 

Til min store forskrekkelse når jeg var ferdig var at jeg ikke fikk noe bilde på skjermen, jeg hadde kabinettet åpent fordi jeg ville sjekke at alt virka som det skulle første gangen jeg slo på, og riktignok, alle vifter snurra og alt så ut som det skulle, såvidt jeg vet.

Skjermen viste bare "no signal detected".

 

Ting jeg har prøvd:

 

- Nye og gamle skjermen min,

- Nye og gamle skjermkortet mitt,

- Stokket om på og prøvd RAMbrikkene jeg kjøpte hver for seg, har ikke prøvd med eldre RAMbrikker da de ikke passer,

- Tatt ut strømmen, holdt inne powerknappen i 30-60 sek og så slått på PCen igjen (fant tipset på nettet, løste problemet for mange),

- Resettet BIOs ved å endre den jumper-tingen på hovedkortet

 

 

Såvidt jeg vet så er det ikke noe feil med de. Trodde først det var skjermkortet, men da det ikke funka med det gamle heller så ble jeg litt lost.

Det eneste jeg kan tenke meg da er at det er enten hovedkortet eller prosessoren.

 

Eneste jeg kan tenke meg er at prosessoren var litt bøg når jeg innstallerte den i PCen, jeg fikk litt av det kjølemiddelet på fingeren, men prøvde å smøre det jevnt utover igjen med en plastikkbit, og de fire hjørnene var vansklige å ha med å gjøre når jeg skulle sette prosessoren med i kabinettet. Kan dette føre til at jeg ikke får noe bilde?

 

Spurte Komplett om hjelp, og fikk noen ting jeg skulle prøve (de punktene nevnt tidligere), men da det ikke gikk sendte jeg en mail tilbake men har ikke fått svar, så da er det vel ganske trygt å si jeg må vente til neste uke for å få svar.

 

Er det noen som har noen erfaring med hva jeg kan gjøre? Er det mulig å levere den hos Komplett der de holder til så de kan kikke og finne ut akkurat hva som er feil?

 

Håper på svar! Beklager hvis det er litt langt, vet at folk på nettet begynner å bli late til å lese og helst skal ha trådene på lydfil :)

Kristoffer!

 

 

Å ja, PCen jeg kjøpte er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå over alt av tilkoblinger på nytt, strøm og signal kabler.

 

Har du husket 4-pin ATX12V(cpu strøm)?

 

Er avstandsstykkene satt på de rette plassene?

 

Bruk helst de gule ram slottene når du feil søker.

 

Koble i fra alt du ikke trenger for å få bilde, prøv en start med bare cpu, gpu, 1 ram brikke i en av de gule, strøm og kjøling, alt annet fra koblett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...