Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Kan ikkje boote pc'en

Anbefalte innlegg

Skifta nettopp hk i pc'en min p.g.a. det gamle var ganske ustabilt. Skifta til asus striker II formula. Men, når eg slår på pc'en får eg bare opp det første asus sjermbilde så fruse pc'en. Har prøvd og resete bios. Har prøvd med både pc-6400 og pc-9600 ram. Med hovedkortet fikk ein lcd sjerm som viser errors og status på systemet. Når pc'en fryser står det auto cfg på sjermen som i følge manualen betyr "assign resources to devices"!?

System specs

Asus striker II formula

Xfx 260 Black edition

Ocz flex xlc pc-9600 4*1gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Simply put, Plug and Play requires a system to

automatically assign resources to devices being

added to that system.“

Har du prøvd å fjerne alt du ikke trenger på hk, for å komme i bios.

Prøv å start med bare cpu, gpu, en ram brikke i dimm-a1, og strøm og kjøling.(ikke lydkort heller)

Reinstaller gpu på nytt også, prøv også den andre PCIe 2.0 x16 slotten.

Edit: det virker som hk ikke klarer å identifisere noe hardware som er koblet til hk.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Det virker litt rart at det nye hk også skal være ødelagt, jeg har mer tru på at det er en annen hw som trøbler, har du enda 2 stk Xfx 260 Black edition, har du prøvd begge? Du fjernet alt fra hk(hdd, ekstra usb, front panel tilkoblinger osv)

Jeg går ut i fra at cpu er så gammel(hvilken har du), at den blir gjenkjent av første bios versjon.

Plaserte du avstandsstykkene, så de passet til det nye hk?

Når du feilsøker, så bruk pc-6400 brikkene, pc-9600 brikkene er egentlig ikke støttet av hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...