Zonin89 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Skifta nettopp hk i pc'en min p.g.a. det gamle var ganske ustabilt. Skifta til asus striker II formula. Men, når eg slår på pc'en får eg bare opp det første asus sjermbilde så fruse pc'en. Har prøvd og resete bios. Har prøvd med både pc-6400 og pc-9600 ram. Med hovedkortet fikk ein lcd sjerm som viser errors og status på systemet. Når pc'en fryser står det auto cfg på sjermen som i følge manualen betyr "assign resources to devices"!? System specs Asus striker II formula Xfx 260 Black edition Ocz flex xlc pc-9600 4*1gb Lenke til kommentar
Grix Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Du har operativsystem-cd'en i sant? Tror du må reinstallere OS når du bytter HK Lenke til kommentar
Zonin89 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Hmm, når du ikkje komme forbi bios loadig ein gang så er det ganske irrelavant, men ja. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) "Simply put, Plug and Play requires a system to automatically assign resources to devices being added to that system.“ Har du prøvd å fjerne alt du ikke trenger på hk, for å komme i bios. Prøv å start med bare cpu, gpu, en ram brikke i dimm-a1, og strøm og kjøling.(ikke lydkort heller) Reinstaller gpu på nytt også, prøv også den andre PCIe 2.0 x16 slotten. Edit: det virker som hk ikke klarer å identifisere noe hardware som er koblet til hk. Endret 10. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Zonin89 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Jepp, prøvde det nettopp, ingen resultat. Kan det vere eit defekt hk? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Det virker litt rart at det nye hk også skal være ødelagt, jeg har mer tru på at det er en annen hw som trøbler, har du enda 2 stk Xfx 260 Black edition, har du prøvd begge? Du fjernet alt fra hk(hdd, ekstra usb, front panel tilkoblinger osv) Jeg går ut i fra at cpu er så gammel(hvilken har du), at den blir gjenkjent av første bios versjon. Plaserte du avstandsstykkene, så de passet til det nye hk? Når du feilsøker, så bruk pc-6400 brikkene, pc-9600 brikkene er egentlig ikke støttet av hk. Lenke til kommentar
Zonin89 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Takk for hjelpen. Det var ide cd-rommen hovedkortet ikkje likte. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Bare hyggelig, du får prøve med en annen cd-rom, en sata kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå