Gå til innhold

Gjennoppretting av tapte filer

ChrisR

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en terra disk, den va så og si full med filer jeg trenger, men jeg får ikke gjennopprettet filene, har prøvd Get Data Back NTFS og FreeUndelete. Men får dem ikkje tilbake, noen som vet noe om programmene eller om andre program som er gratis?:)

Takker får svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en terra disk, den va så og si full med filer jeg trenger, men jeg får ikke gjennopprettet filene, ...

Hva har skjedd med harddisken? Har du formatert den? Har du slettet filer? Eller har du hatt harddiskkrasj.

Husk at har du skrevet vet nye datafiler til harddisken kan tidligere tapte filer være borte for alltid.

Lenke til kommentar
Jeg har en terra disk, den va så og si full med filer jeg trenger, men jeg får ikke gjennopprettet filene, ...

Hva har skjedd med harddisken? Har du formatert den? Har du slettet filer? Eller har du hatt harddiskkrasj.

Husk at har du skrevet vet nye datafiler til harddisken kan tidligere tapte filer være borte for alltid.

Jeg formaterte C: disken, skulle installere W7, så startet jeg opp pc'en osv, så så jeg at disken var ikke noe på, etter det har jeg prøvd et par program osv, og har ikke gjort noe med disken etter det

Lenke til kommentar
Hvordan er harddiskens status? Er den bare tom eller får du ikke tilgang til den? Var det den du la inn W7 på?

Prøv å boote opp en live-cd og se om du kan se filene der :)

Status:931Gb free, den er tom og jeg har tilgang til den, nei det var ikke den jeg la inn på W7 på.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har gjort noe med disken så ser jeg ingen grunn til at filene skal være borte sånn uten videre, er vel heller at du ikke ser dem. Prøv som sagt å boote live-cd med en eller annen linux-distro og se om du ser dem da :)

Det kan jeg;) vet ikke om noen som er enkle og håndtere?:p har ikke brukt linux så mye, var bare gnome eller hva det heter:P

Lenke til kommentar
Bare last ned en iso-fil herifra, brenn den ut og boot den opp. Ganske rett frem i grunn. Vil tro du klarer å finne ut av det, men bare spør hvis det er noe ;)

Okey;) såg en film:P Men jeg har funnet veldi mye inn på disken med Recuva, og er akkurat ferdig med å brenne ut linux distroen;)

Lenke til kommentar

Hvis du går på nerdvana digi.no og leter opp redde data

finner en liste over gratis programmer som kan hjelpe deg med å gjennfinne tapte filer hvis det er tilfelle. Har selv brukt ADC Recovery tools med hell, feks. Har også god erfaring med Knoppix distro av Linux ( Live - CD)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...